18 خرداد 1399 - 14:55
دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی:

برداشت بیش از یک قسط از حساب دارندگان وام قرض‌الحسنه خطاست

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی دارندگان وام می‌توانند سه ماه بحران کرونا از پرداخت وام پرهیز کنند و مبلغ مانده را بعد از آخرین سررسید به حساب بانک واریز کنند.
کد خبر : ۱۱۴۹۰۳
محمدرضا جمشیدی

به گزارش ایبِنا، محمدرضا جمشیدی دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در اینباره گفت: موضوع «برداشت بیشتر از یک قسط از حساب مشتریان دارای وام قرض الحسنه» یک خطای بانکی است. وی افزود: برخی از گیرندگان وام در هنگام اخذ مبلغ، به بانک این اختیار را می‌دهند تا بانک در سررسیدهای معین شده اقساط را برداشت کند.


دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: طبق اعلام بانک مرکزی دارندگان وام می‌توانند سه ماه - بحران کرونا - از پرداخت وام پرهیز کنند و مبلغ مانده را بعد از آخرین سررسید به حساب بانک واریز کنند.


وی افزود: برخی از بانک‌ها موضوع تعویق سه ماه سررسید وام‌ها را از طریق اصلاح سیستم‌های نرم‌افزاری به سامانه‌های خود اعمال کرده‌اند و برخی از بانک‌ها به طور دستی این کار را انجام داده‌اند. همه دارندگان وام می‌توانستند به بانک مراجعه کنند و از مسئول شعبه بخواند که از برداشت وجه قسط در ایام کرونا خودداری کنند. گیرندگان قرض از بانک، علاوه بر مراجعه حضوری می‌توانند به واسطه ایمیل یا تلفن ثابت با بانک در ارتباط باشند.


دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: همه بانک‌ها موظف هستند بر اساس اعلام بانک مرکزی وجوه اخذ شده اقساط را به حساب دارندگان وام عودت دهند و اگر بانک از بازگشت وجه سرباز زد، مراجعین این موضوع را باید به بازرسی بانک مورد نظر خودشان اعلام کنند.


به گفته وی، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ساز و کار رسیدگی به شکایات را ندارد، اما در این مورد به خصوص به موضوع ورود پیدا می‌کند و پیگیری‌های متعددی را انجام می‌دهد. جمشیدی توصیه کرد: بهتر است که دارندگان وام، برای درخواست عودت وجه به همان شعبه‌ای مراجعه کند که از آن وام را دریافت کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر