موافقت IMF با وام ۵ میلیارد دلاری اوکراین

صندوق بین المللی پول با وام۵میلیارد دلاری اوکراین موافقت کرد؛ وامی که به گفته کی‌اِف در بحبوحه فرو رفتن این کشور اروپای شرقی در بحران اقتصادی ناشی از پاندمی، از تعویق بازپرداخت بدهی‌ها جلوگیری می‌کند.
کد خبر : ۱۱۵۰۱۹
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا از رویترز، اوکراین بلافاصله حدود ۲.۱ میلیارد دلار از این وام ۱۸ ماهه را دریافت خواهد کرد. «ولودیمیر زلینسکی» رییس جمهوری اوکریان در توییتی نوشت: این رقم ۲۰۰ میلیون دلار از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، بیشتر است. این بودجه به ما کمک خواهد کرد تا بر چالش‌های برخاسته از کووید-۱۹ غلبه کنیم. صندوق بین المللی پول خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد و و یک دوست در زمان احتیاج ثابت کرده است.


«کریستالینا جورجیوا» رییس این نهاد در بیانیه‌ای گفت که مابقی مبلغ در طول چهار دوره بازبینی قید شده در طرح مذکور پرداخت خواهد شد؛ این بازه بازبینی بیشتر از آنکهبر اصلاحات ساختاری ریشه‌ای تمرکز داشته باشد، بر ثبات معطوف است.


اوکراین که یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، پس از اعمال قرنطینه سراسری در ماه مارس، برای رونمایی از بسته‌های محرک اقتصادی در راستای شنارو نگه داشتن اقتصاد کشور توان مالی ندارد.


براساس پیش بینی‌ها، انتظار می‌رود رشد اقتصادی اوکراین در سال جاری با کاهش ۵ درصدی مواجه شود که ریزش ۱۲درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال نیز بخشی از آن محسوب می‌شود. اوکراین تاکنون حدود ۲۸ هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش کرده که ۸۱۰ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر