25 خرداد 1399 - 09:31

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت بازارها در فروردین ۹۸ و ۹۹

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی فروردین‌ماه ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ حکایت از آن دارد که بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران رشدی ۳۵.۷ درصدی داشته است.
کد خبر : ۱۱۵۱۲۲
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به بررسی خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف طی فروردین‌ماه ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ پرداخته و نوشته است: بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران از ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در فروردین ۱۳۹۸ به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در اولین ماه امسال رسیده که رشدی ۳۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد.


براساس این گزارش میانگین نرخ سکه طرح قدیم نیز رشدی ۳۶.۷ درصدی داشته و از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم برای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۴.۳ درصد بوده است. این سکه که در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ با ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شده، در فروردین‌ماه امسال به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.


رشد ۱۶.۸ درصدی نرخ دلار


این گزارش می‌افزاید میانگین نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران در دوره زمانی مشابه افزایشی ۱۶.۸ درصدی را تجربه کرده است. در اولین ماه سال قبل هر دلار آمریکا ۱۳هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شده که در ماه مشابه امسال به ۱۵هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافته است. با این حال درصد تغییر هر یورو معادل ۱۱.۳ درصد بوده و این ارز از ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.


بالاترین بازدهی در این مدت نیز مربوط به شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) بوده که تقریبا ۶.۶ برابر شده است. در فروردین ماه پارسال شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام برابر با ۳۳۵.۱ درصد بوده که در ماه مشابه امسال به ۲۱۹۴.۴ درصد رسیده است. شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی این مدت از ۳۰۲.۵ درصد به ۵۶۰.۸ درصد رسیده که ۸۵.۴ درصد رشد را به ثبت رسانده است.



درصد تغییرات یکساله تورم


در فروردین‌ماه سال گذشته شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۷۰.۹ درصد بوده که در ماه مشابه امسال به ۲۰۴.۸ درصد رسیده و رشدی ۱۹.۸ درصدی را تجربه کرده است.


شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی این مدت ۲۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد و از ۱۶۹.۳ درصد به ۲۰۳.۴ درصد رسیده است. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) هم در مدت زمان مشابه از ۱۸۰.۱ درصد به ۲۱۲.۶ درصد رسیده که ۱۸.۱ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.


این گزارش درصد تغییر شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) را نیز ۲۲.۹ درصد اعلام کرده است. این شاخص در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۷.۸ درصد بوده که در ماه مشابه امسال به ۲۰۹.۹ درصد افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر