26 خرداد 1399 - 10:31
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

معافیت واردات طلای خام به بهبود روند معاملات بازار کمک می‌کند

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی در معافیت طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده را در بهبود روند معاملات بازار موثر دانست.
کد خبر : ۱۱۵۱۷۲
ابراهیم محمدولی

به گزارش ایبِنا، شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب کرد ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدویت امکان پذیر و همچنین طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شود.


بند (۲) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ( ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ) که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می گردد:


ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است واردات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. مدت اعتبار این مصوبه، تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود.


در همین راستا، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در اینباره توضیح داد: این اقدامی که اعلام شده براساس پیگیری فعالان این حوزه و توجه این شورا بوده که ما بسیار تقدیر می کنیم از این تصمیم زیرا به بهبود روند بازار کمک می کنند.


وی در ادامه تاکید کرد: قیمت طلا و نقره و پلاتین در کل دنیا مشابه هم است، اما برخی مواقع درصد کمی ممکن است در برخی کشورها نوساناتی داشته باشد، اما اگر این روند ایجاد شود و در جابجایی آن نیز تسهیل شود به طور حتم بر روند معاملات بر بازار تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر