26 خرداد 1399 - 12:15

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تیرماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی بر مبنای افزایش ۲۶ درصدی حداقل حقوق در تیر ماه خبر داد.
کد خبر : ۱۱۵۱۸۱
محمد شریعتمداری

به گزارش ایبِنا، محمد شریعتمداری که با شبکه خبر گفتگو می‌کرد درباره حقوق سال ۹۹ بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تامین اجتماعی برمبنای ۲۶ درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح برمبنای ۱۵ درصد به اضافه عدد ثابت حدود ۱۶۴ هزار تومان برای تیر ماه صادر می‌شود.


وی افزود: با تامل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیشکسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از تصمیم شورای‌عالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد.


وزیر تعاون، کار و رفاه ادامه داد: در ادامه این مسیر با تصویب هیات امناء تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم‌های مزدی نظیر خواربار ومسکن و... تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.


شریعتمداری گفت: بدون توجه به مساله همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که بطور موازی در دولت در حال پیگیری است، متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه‌گذاران عزیز است اقدام می‌شود.


وی افزود: در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و حتی الامکان در سطوح مشابه منطبق شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر