حجم وام اعطایی بانک مرکزی ژاپن به شرکت‌ها به ۱۱۰ تریلیون ین رسید

بانک مرکزی ژاپن با ثبات نگه داشتن سیاست پولی خود، همچنان بر این باور است که اقتصاد این کشور به تدریج از پاندمی کرونا احیا شده و همچنین نسبت به افزایش یک تریلیون دلاری وام به شرکتهای در تقلا، متعهد شد.
کد خبر : ۱۱۵۲۲۵
بانک مرکزی ژاپن

به گزارش ایبِنا از رویترز، این بانک امروز (سه شنبه) رقم وام قابل تخصیص به آن دسته از شرکت‌هایی که در مضیقه مالی هستند را از ۷۰۰ میلیارد دلار اعلام شده در ماه گذشته به یک تریلیون دلار رساند.


در حالی که بانک مرکزی ژاپن همچنان بر اقدامات خود در راستای تسهیل مشکلات نقدینگی شرکت ها تمرکز دارد، «هاروهیکو کورودا» رییس این نهاد در خصوص چگونگی رسیدگی به مسائل بلندمدت همچون افزایش رشد و تورم پس از تعدیل شرایط اقتصادی نشانه هایی بروز داد.


«هیروشی شیراایشی» اقتصاددان ارشد BNP Paribas Securities گفت: با توجه به آرام شدن بازارها و اینکه اقتصاد رو به بهبود گذاشته است، دلیل وجود ندارد که بانک مرکزی در اقدام کردن تعجیل کند. در واکنش به رکود ناشی از ویروس، سیاست مالی نقش مهمی را ایفا می‌کند بنابراین بانک مرکزی به طور غیرمستقیم و از طریق پایین نگه داشتن هزینه اخذ وام همچنان به دولت کمک می‌کند.


بانک مرکزی ژاپن مطابق انتظارات هدف کنترل منحنی بازدهی را برای نرخ بهره کوتاه مدت منفی ۰.۱ و برای نرخ بلندمدت صفر درصد تعیین کرد. این بانک اعلام کرد که با توجه به نوع طراحی برنامه اعطای وام و تامین نقدینگی شرکت‌ها، میزان پولی که از طریق این طرح به شرکت‌های محتاج تزریق می‌شود، به ۱۱۰ تریلیون یِن (یک تریلیون دلار) خواهد رسید.


این رقم در مقایسه با مبلغ تخمین زده شده در ماه مه که معادل ۷۵ تریلیون ین بود، به مراتب بیشتر است. بانک مرکزی ژاپن از حیث تزریق تریلیون ها دلار نقدینگی به سیتسم مالی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از پاندمی کرونا، در میان بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار دارد. «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن با تمجید از تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی این کشور گفت که تسهیلات اعطای وام این نهاد «بدون شک به افزایش ذخیره ارزی می‌انجامد.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر