02 تير 1399 - 13:31

اعضای جدید هیات‌ رییسه کمیته ایرانی ICC انتخاب شدند

اعضای هیات رییسه جدید شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی برای مدت ۳ سال انتخاب شدند که در بین آنها علی صالح‌آبادی، کوروش پرویزیان و سیدحسین سلیمی از بین مدیران نظام بانکی حضور دارند.
کد خبر : ۱۱۵۳۸۴
کمیته ایرانی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، مجمع عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) برگزار شد و در جریان این نشست از بین داوطلبان عضویت در هیات رییسه این اتاق، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران، حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق ایران، سیدحسین سلیمی؛ عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه، سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان به‌ عنوان اعضای هیات رییسه جدید ICC برای مدت ۳ سال انتخاب شدند.


غلامحسین شافعی، رییس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در ابتدای این نشست با تاکید بر نقش اثرگذار اتاق بازرگانی بین‌المللی در توانمندی بین‌المللی و تسهیل تجارت فرامرزی برای بخش خصوصی، همکاری‌های کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، ICC  پاریس و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.


رییس اتاق ایران همچنین ضمن قدردانی از اقدامات دبیر کل کمیته ایرانی ICC اظهار کرد: ارتباط گسترده با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، فعالان اقتصادی و کمیته‌های ملی سایر کشورها می‌تواند در افزایش تعاملات و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ مسائل بین‌المللی و همچنین تدوین سیاست‌گذاری‌ها مؤثر باشد.


در ادامه این نشست، محمد خزاعی ضمن ارائه گزارشی از برنامه تدوین‌شده سال ۱۳۹۹ و همچنین تنظیم بودجه متناسب با آن برای اعضای شورا اظهار کرد: برنامه‌وبودجه تدوینی که به تصویب هیات ‌رییسه رسیده، دارای ۴ هدف عمده است که عبارتند از: توسعه روابط بین‌المللی کمیته ایرانی، توسعه روابط با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و تشکل‌های اقتصادی، افزایش توانمندی‌های بین‌المللی و آموزش اتاق‌های کشور و اعضای کمیته ایرانی و افزایش توانمندی فنی و کارایی کمیته ایرانی، کارشناسی و بازدهی کمیسیون‌های آن و بهره‌وری‌های آموزشی.


وی همچنین با تاکید بر توسعه روابط بین‌المللی با اشاره به تماس‌ها و گفتگوهای انجام‌شده در چند ماه اخیر با دبیر کل و مقامات ICC به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی انجام‌شده برای ارتباط بیشتر با کمیته‌های ملی سایر کشورها از سوی کمیته ایرانی و اتاق‌های سراسر کشور اشاره کرد و به تشریح برنامه‌هایی پرداخت که در دستور کار ICC برای سال جاری و آینده قرار دارد.


خزاعی در همین ارتباط همکاری تمامی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با کمیته ایرانی ICC را موردتوجه قرارداد که با حمایت رییس اتاق ایران و پیگیری‌های صورت گرفته، کمیته ایرانی در ۳۴ اتاق کشور دارای نمایندگان رابط مطلع است. وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین جلسه این نمایندگان و رابطان ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند به همکاری بیشتر اتاق‌های بازرگانی با یکدیگر و افزایش تعاملات بین‌المللی بیانجامد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر