صدور بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمه‌نامه پول در سال ۹۸

شرکت‌ها و موسسات بیمه در سال ۱۳۹۸ رقمی برابر با دو هزار و ۸۴۸ فقره بیمه‌نامه پول صادر کرده‌اند که این رقم ۹.۹۰ درصد نسبت به سال قبل از آن کمتر است.
کد خبر : ۱۱۵۴۵۴
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آمارهای عملکرد صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی منتشر شده، شرکت‌های بیمه در سال ۹۸ معادل ۱۸۶.۹۷۶ میلیون ریال حق بیمه در رشته بیمه پول تولید کرده‌اند که این رقم ۵.۶۸ درصد بیشتر از سال ۹۷ است. با این حال و با وجود رشد حق بیمه تولیدی، تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده در این رشته کاهش یافته است.


بیمه پول یکی از رشته‌های بیمه‌ای زیرمجموعه بیمه باربری است که در آن انواع وجوه نقد مانند اسکناس، مسکوکات و ارز و وجوه غیرنقد شامل انواع چک، سفته، اوراق قرضه و سکه‌های طلا تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه پول تعهد می‌کند، زیان‌هایی که بر اثر بروز سرقت (مسلحانه) و حادثه (آتش‌سوزی، انفجار، سیل و ...)  به پول موجود در صندوق (بانک ها، مؤسسات مالی و...) یا در حال جابه‌جایی وارد می‌شود را جبران کند.


این رشته بیمه‌ای سهمی معادل ۰.۰۳ درصد از حق بیمه تولید شده ۵۹ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. همچنین آمارهای بیمه مرکزی نشان می‌دهند که در سال ۹۸ شرکت‌های بیمه ۲۷.۰۰۲ میلیون ریال خسارت بابت بیمه‌نامه‌های پول پرداخت کرده‌اند که رشدی ۲۸۳.۷۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد. با این وجود سهم این رشته از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته ۰.۰۱ درصد بوده است.


این میزان خسارت به ۱۰۶ فقره خسارت پرداخت شده است. تعداد خسارات پرداخت شده شرکت‌های بیمه در این سال ۸۹.۲۹ درصد بیشتر از سال ۹۷ بوده است با این حال سهم آن از کل خسارت‌های پرداختی کمتر از ۰.۰۰۱ درصد بوده است. همچنین نسبت خسارت این بیمه‌نامه نیز در مدت زمان مورد گزارش ۱۴.۴۴ درصد اعلام شده که ۱۰.۴۶ درصد از سال ۹۷ بیشتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر