04 تير 1399 - 09:45
نماینده مردم شیراز در گفتگو با ایبِنا:

تعلل در بازگرداندن ارزهای صادراتی قابل قبول نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: اقدام برخی صادرکنندگان در بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات در شرایطی که کشور به این ارز احتیاج دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.
کد خبر : ۱۱۵۴۵۵
پول

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره دلایل نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر اظهار داشت: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و افزایش تقاضا برای واردات بعد از باز شدن مرزها از دلایل این افزایش قیمت است.


نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم افزود: این اقدام که توسط برخی صادرکنندگان انجام شده، نوعی سوء استفاده از شرایط است و تعللی که انجام می‌دهند، قابل قبول نیست.


وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور به ارز احتیاج دارد صادرکنندگان بیش از هر زمان دیگری موظف به بازگرداندن ارز هستند و در صورت بازگشت ارزهای حاصل از صادرات نیاز کشور به ارز برطرف شده و مشکلات بازار ارز نیز حل خواهد شد.


قادری تاکید کرد: اکنون در شرایطی هستیم که دولت ناچار است از ابزارهای قانونی خود استفاده کرده و صادرکنندگان را وادار کند این ارزها را به کشور بازگردانند.


وی یادآور شد: ابزارهای قانونی لازم در اختیار دولت قرار داده شده و متخلفان نیز به راحتی قابل شناسایی هستند، بنابراین اگر اراده لازم در دولت وجود داشته باشد، می‌توان این موضوع را پیگیری کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر