08 تير 1399 - 11:02
شافعی مطرح کرد؛

سواستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای جنایتکار هستند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران سو استفاده‌کنندگان از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای را جنایتکار توصیف کرد زیرا اقدام آنها باعث بدنامی فعالین واقعی و خوشنام اقتصادی کشور می‌شود.
کد خبر : ۱۱۵۵۷۰
شافعی - کراپ‌شده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، غلامحسین شافعی صبح امروز (یکشنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: من فعل کسانی که حق‌الناس و حق کشور و فعالین اقتصادی کشور را زیر پا گذاشته و از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای سو استفاده می‌کنند را نه تنها تایید نمی‌کنم بلکه آنها را جنایتکار می‌دانم. از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که عدم صلاحیت و بررسی اهلیت دارندکان کارت بازرگانی برعهده اتاق بازرگانی نیست اما زبان گویش مسوولین به گونه دیگری است.


وی با بیان اینکه ۸۴.۵ درصد از اشتغالزایی کشور توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با این حال با وجود تاکید قانون اساسی و اصل ۴۴ بخش خصوصی هیچ سهمی در روند قانونگذاری و تصمیم‌گیری‌ها ندارد.


رییس اتاق ایران تاکید کرد: بسیاری از معضلات اقتصادی کشور نتیجه به حاشیه راندن نخبگان و افراد دارای اهلیت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است.


وی ریشه بسیاری از مشکلات کشور را تحریم ندانست و افزود: ریچارد نفیو در کتاب هنر تحریم‌ها می‌گوید هنر تحریم‌ها هدف گرفتن مشاغل تولید است و تحریم مقابل تولید کارساز می‌شود.


رضایت از جلسه با رییس کل بانک مرکزی


رییس اتاق ایران با اشاره به جلسه شب گذشته هیات رییسه اتاق ایران با رییس کل بانک مرکزی گفت: جلسه دیشب، جلسه خوبی بود و ما هم از برخورد دکتر همتی و نتایج حاصله از آن راضی بیرون آمدیم.
وی با اشاره به پیشنهادات مختلف مطرح شده در این نشست اظهار داشت: در شرایط کنونی باید صادرکنندگان را حمایت کنیم. در این جلسه مطرح شد که صادرکنندگان دست کم ۷۰ درصد از ارز حاصل از صادرات خود را بازگردانند.


شافعی اظهار داشت: صادرکنندگان واقعی و حرفه‌ای کشور نمی‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازنگردانند و ما هر اندازه آنها را تقویت کنیم، مشکلات دولت هم به همان اندازه حل خواهد شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر