15 تير 1399 - 08:53

تقاضای کاذب برای خرید ارز باید از بین برود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه همه دستگاه ها و وزارتخانه ها در ساماندهی نرخ ارز وظیفه دارند، گفت: اینکه نوک پیکان تلاطم های بازار ارز تنها به سمت بانک مرکزی گرفته شود بی انصافی است.
کد خبر : ۱۱۵۶۵۵
محمدرضا پور ابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه همه دستگاه ها و وزارتخانه ها در بحث نوسانات ارزی دخیل هستند، گفت: اینکه نوک پیکان تلاطم های بازار ارز تنها به سمت بانک مرکزی گرفته شود بی انصافی است.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی یک بار توانمندی برای ساماندهی بازار ارز را در ماه های گذشته به نمایش گذاشته است، افزود: اعتقاد ما این است که این توانمندی اکنون نیز وجود دارد و جای نگرانی نیست.


وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول در نرخ ارز باید به یک اجماع در اتخاذ راهکار سازماندهی بازار برسند، تصریح کرد: به طور حتم با از سر گیری مراودات تجاری نرخ ارز به کانال نرخ منطقی خواهد رسید.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش اثرات روانی حاکم بر بازار نرخ ارز را واقعی خواهد کرد، گفت: هرچه تراز واردات و صادرات کشور مثبت‌تر شود مدیریت نرخ ارز در اقتصاد هم راحت‌تر خواهد بود.


پورابراهیمی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار ارز با تصمیم فراقوه ای ممکن خواهد شد، تصریح کرد: هرچه گشایش‌های اقتصادی در کشور بیشتر شود به طور حتم اثر عوامل روانی در بازار کاهش خواهد یافت که این خود ساماندهی نرخ ها را در پی دارد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نباید در خصوص خرید ارز شتاب زده عمل کنند، گفت: خریدهای زیاد و تقاضای کاذب موضوعی است که می‌تواند تنش‌های قیمتی در بازار را تشدید کند از این رو لازم است سرمایه گذاری در بازار ارز به فراموشی سپرده شود.

برچسب ها: ارز تقاضا خرید ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر