بانک مرکزی ژاپن عملیات آزمایشی یِن دیجیتال را اجرایی می‌کند

بانک مرکزی ژاپن به منظور ارزیابی چگونگی عملکرد یِن دیجیتال ار نقطه نظر فنی، به طور کنترل شده عملیات آزمایشی استفاده از رمزارزملی خود را اجرا می‌کند.
کد خبر : ۱۱۵۷۵۳
ژاپن

به گزارش ایبِنا از کریپتو نیوز، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که عملیات «اثبات مفهوم» رمزارز ملی خود را آغاز خواهد کرد و هدف از آن این است تا پیش از ادامه فرآیند، عملکرد ارز دیجیتال را در محیطی کنترل شده به بوته آزمایش بگذارد.


بانک مرکزی ژاپن هدف خود را از این اقدام در گزارش مربوط به امکان پذیر بودن این عملیات روشن کرده است؛ گزارشی که به وضوح از تمایل این نهاد برای همکاری نزدیک با سایر بانک‌های مرکزی پیشرو در حوزه رمزارزملی عنوان کرده است.


نشریه ژاپنی کوین پست با اشاره به اینکه بانک مرکزی ژاپن موضع خود را در خصوص صدور رمزارز ملی تغییر نداده است، نوشت که این نهاد در نظر دارد تا با موسسات مالی خصوصی و شرکت‌های پرداخت در خصوص حل مشکلات فنی مربوطه همکاری کند.


منابع نزدیک به صنعت فناوری و دارایی کره جنوبی اعلام کرده اند که بانک مرکزی کره جنوبی عملیات رمزارز ملی خود را به عنوان پاسخی به پیشرفت سریع چین در رابطه به صدور یوآن دیجیتال، تسریع بخشیده است.


براساس گزارش‌ها چن عملیات آزمایشی صدور یوآن دیجیتال را در پنج شهر این کشور آغاز کرده است. توکیو نیز همچون سئول، به عقب افتادن از پکن در حوزه فناوری اطلاعات عادت ندارد، اما شواهد حاکی از آن است که پیشرفت‌های چین در حوزه بلاک چین و رمزارزملی، کره جنوبی و حالا ژاپن را مجبور به اقدام کرده است.


با وجود ادعاها مبنی بر اینکه نرخ وفق پذیری ژاپن با ارزهای دیجیتال نسبت به سایر کشورها بهتر و یا در بدترین حالت مشابه سایر نقاط جهان است، اما توکیو همچنان به وابستگی به پول نقد مشهور است و بسیاری از شهروندان قدیمی آن همچنان بیشتر معاملات خود را از طریق پول نقد انجام می‌دهند.


بانک مرکزی ژاپن اوایل سال جاری اعلام کرد که به همراه بانک مرکزی اروپا در مرحله پنجم پروژه‌ای مشترک موسوم به پروژه استلا قرار دارد؛ پروژه‌ای مرتبط با رمزارز ملی و سایر دارایی‌های دیجیتال بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع شده.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر