بانک مرکزی چین از افزایش تقاضای اخذ وام در سه‌ماهه دوم سال خبرداد

داده‌های بانک مرکزی چین نشان می‌دهد که همزمان با تداوم حرکت فعالیت اقتصادی این کشور در مسیر احیای پس از پاندمی، میزان تقاضا برای اخذ وام در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۱۵۸۳۳
چین

به گزارش ایبِنا از شینهوا، براساس اعلام بانک مرکزی چین، شاخص کلی تقاضای وام از ۶۶ واحد در سه ماهه قبل به ۷۵.۸ واحد در سه ماهه دوم رسیده است. تفکیک داده‌ها نیز حاکی از آن است که بخش‌های تولید و زیرساخت هر دو در سه ماهه دوم تقاضای بالاتری را برای دریافت حمایت اعتباری ثبت کرده‌اند.


براین اساس، شاخص تقاضای وام برای بخش تولید در سه ماهه دوم ۷۰.۶ واحد بوده است؛ این رقم در سه ماهه نخست سال ۶۵.۶ بود؛ ضمن اینکه شاخص مذکور برای بخش زیرساخت از ۶۲.۳ به ۶۹.۷ واحد افزایش یافته است. در گزارش مذکور آمده است که در میان شرکت‌ها با وسعت متفاوت، کسب و کارهای خرد و متوسط سریع‌ترین میزان پیشرفت تقاضای وام را به ثبت رسانده اند.


گزارش دیگری که توسط بانک مرکزی منتشر شده، حاکی از آن است که کسب و کارها در سه ماهه دوم سوددهی بهتری را به ثبت رسانده‌اند به طوری که این شاخص از ۲۲.۳ در سه ماهه نخست به ۴۹.۶ در سه ماهه دوم افزایش پیدا کرده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که همگام با افزایش تلاش‌های دولت چین برای مقابله با آثار ناشی از پاندمی کووید-۱۹، رشد اقتصادی این کشور سرعت گرفته است.

برچسب ها: بانک مرکزی وام چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر