23 تير 1399 - 10:45
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

ایجاد زمینه بازگشت ارزهای صادراتی به کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است باید زمینه بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد فراهم شود تا به این ترتیب نرخ‌ها به کانال‌های قبلی برگردد.
کد خبر : ۱۱۵۸۹۴
دلار

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفتگو با ایبِنا با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف نقدینگی های سرگردان برای کمک به ساماندهی وضعیت بازار ارز لازم است، ‌افزود: در شرایط فعلی اگر دولت و بانک مرکزی هر طرحی برای ساماندهی بازار اجرا کنند، اما با تعیین تکلیف نقدینگی های سرگردان همراه نباشد به طور حتم آینده مطلوبی نخواهد داشت.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه باید مردم سرمایه های خود را به سمت امور مولد هدایت کنند، تصریح کرد: ساماندهی بازار ارز در برهه های گذشته نشان داد که سرمایه گذاری در ارز آینده مناسبی ندارد، از اینرو مردم باید از تجربه های گذشته استفاده کرده و جلوی نابودی سرمایه های خود را بگیرند.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی با دعوت از رییس کل بانک مرکزی موضوع ساماندهی ارزی را پیگیری می کند، گفت: متاسفانه اکنون مردم خود عامل اصلی حباب نرخ ها هستند، زیرا تمایل به خرید اجازه برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا را نمی دهد.


حسن پور بیگلری با بیان اینکه باید مولفه های تاثیرگذار در نابسامانی بازار ارز احصا شده و به ترتیب چاره ای برای خنثی سازی آنها در نظر گرفته شود، افزود: البته تعطیلی چندماهه بازار و لغو مراودات بین المللی نیز در بروز شرایط فعلی بی تاثیر نبوده و نباید مورد غفلت واقع شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم یادآور شد: باید زمینه بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد فراهم شود تا به این ترتیب نرخ ها به کانال های قبلی برگردد.


برچسب ها: ارز خرید دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها