بانک‌های امارات در برابر شوک اقتصادی مقاومت می‌کنند

بانک مرکزی امارات اعلام کرد از آنجا که بانک‌های این کشور از پشتوانه و سرمایه خوبی برخوردارند، بخش بانکی این کشور می‌تواند برابر هر میزان از شوک مقاومت کند.
کد خبر : ۱۱۵۹۲۲
بانک مرکزی امارات

به گزارش ایبِنا از رویترز، موسسه اعتبارسنجی مودی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که چالش دوگانه ایجاد شده بواسطه بحران کرونا و کاهش قیمت نفت، به عواید بانک‌های کشورهای نفت خیز خلیج فارس ضربه سختی وارد خواهد کرد.


بانک مرکزی امارات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اگرچه پاندمی ویروس کرونا چالش‌هایی را متوجه بانک‌ها کرده اما «آزمون‌های استرس حاکی از آن است که بخش بانکی امارات متحده عربی می‌تواند برابر شوک‌های مالی با هر مقیاسی مقاومت کند.»


این نهاد در ادامه اضافه کرد که نسبت کفایت سرمایه در بین بانک‌های اماراتی تا پایان ماه مارس ۱۶.۹درصد و نرخ نقدینگی قانونی تا پایان مه ۱۶.۶ درصد بوده که در مقایسه با حداقل الزامات رگولاتوری به مراتب بیشتر است.


موسسه مودی در گزارش خود اعلام کرده که انتظار دارد رکود اقتصادی، به درآمدهای بانک‌های منطقه خلیج فارس از طریق سود، کارمزد و کمیسیون وام‌ها، خسارت زیادی وارد کند زیرا بسیاری از وام‌ها در این شرایط مشکوک الوصول هستند.


بخش‌های مهم اقتصاد امارات در چند ماه اخیر به دلیل تدابیر اتخاذ شده در راستای تحدید ویروس کرونا، تقریبا متوقف شده و این در حالی است که سایر بخش‌ها همچون املاک و مستغلات سال‌ها است که در این کشور رونق چندانی ندارند.


بانک مرکزی امارات در گزارشی جداگانه اعلام کرد که بخش املاک این کشور در بحبوحه کرونا همچنان برای بانک‌های اماراتی خطر محسوب شده و این خطر همچنین از سوی «تداوم عدم توازن عرضه و تقاضا و عملکرد مالی رو به وخامت توسعه دهندگان املاک و مستغلات وجود دارد.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر