افزایش ۱۹.۵ درصدی تورم در ونزوئلا

براساس داده‌های مجمع ملی، حزب مخالف دولت ونزوئلا، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن در این کشور به ۱۹.۵ درصد افزایش یافته و تورم فزاینده منجر به افزایش فقر در این کشور عضو اوپک شده است.
کد خبر : ۱۱۵۹۸۳
ونزوئلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، براساس اظهارات «خوزه گوئرا» قانونگذار حزب مخالف ونزوئلا، این رقم در مقایسه با نرخ ۱۵.۳ درصدی ماه مه به مراتب بیشتر است و عمده دلیل آن کاهش ارزش ارز داخلی یعنی بولیوار بوده است. کنگره ونزوئلا به دلیل فقدان داده‌های رسمی منظم، ماهانه شاخص ورم را منتشر می کند.


افزایش قیمت‌ها در ژوئن نرخ تورم چندسالانه را به ۳۵۲۴ درصد رساند. «نیکولاس مادورو» رییس جمهوری سوسیالیست این کشور شاهد ۶ سال رکود اقتصادی بوده است؛ رکودی که به افزایش بیش از ۶۵ درصدی فقر منجر شده و ۵ میلیون ونزوئلایی را مجبور به مهاجرت کرده است.


مادورو تحریم‌های آمریکا را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور آمریکای جنوبی می‌داند اما حزب مخالف می‌گوید که ریشه این مشکلات در سیاست‌های مداخله گرایانه دولت همچون کنترل قیمت‌ها و مصادره دارایی‌های خصوصی است.


تازه‌ترین داده‌های رسمی بانک مرکزی ونزوئلا نشان می‌دهد که قیمت‌ها در ماه مه و آوریل به ترتیب ۳۸.۶ و ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر