با هشدار مبنی بر سایه کرونا روی تقاضای جهان؛

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود را از تقاضای نفت بهبود بخشید

آژانس بین المللی انرژی (IEA) ضمن اصلاح صعودی پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰، هشدار داد که شیوع ویروس کرونا بار دیگر تهدیدی را متوجه دورنمای تقاضای جهانی سوخت کرده است.
کد خبر : ۱۱۵۹۹۸
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، این نهاد مستقر در پاریس پیش‌بینی خود را از تقاضای سوخت با افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به پیش بینی ماه گذشته، به ۹۲.۱ میلیون بشکه در روز رساند.


آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: در حالی که بدون شک بازار نفت بهبود پیدا کرده است، افزایش زیاد شمار مبتلایان به کووید-۱۹ که در برخی کشورها تسریع شده، هشداری نگران کننده است مبنی بر اینکه پاندمی تحت کنترل نبوده و ریسک‌های متوجه دورنمای بازار به احتمال قریب به یقین نزولی است.


این نهاد در ادامه اضافه کرد که تسهیل مقررات قرنطینه در بسیاری از کشورها موجب احیای قدرتمند تحویل سوخت در ماه مه، ژوئن و جولای شده است اما فعالیت‌های پالایشی نفت در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با پیش بینی ماه گذشته با افت بیشتری مواجه شده و در سال ۲۰۲۱ نیز رشد کمتری خواهد داشت.


در ادامه این گزارش می‌خوانیم: برای پالایشگاه ها، هرگونه سود ناشی از بهبود تقاضا احتمالا با پیش بینی‌ها مبنی بر بازار کساد مواد اولیه خنثی خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر