21 تير 1399 - 12:16
سفیر سوئد در تهران:

قراردادها و تعهدات شرکت‌های سوئدی با ایران در حال انجام است

سفیر سوئد در ایران با بیان اینکه در ارتباط با ایران اگر مشکلات هست، امید هم هست، افزود: در حال حاضر روابط اقتصادی ایران و سوئد در حوزه‌های پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی، مخابرات و خودروسازی ادامه دارد.
کد خبر : ۱۱۶۰۲۶
سفیر سوئد

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، با خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق‌نامه برجام، تحریم‌های ایران برگشت؛ در چنین شرایطی کشور سوئد به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران، چه راه یا تدبیری برای ادامه همکاری‌های اقتصادی پیشنهاد می‌کند؟ ماتیاس لنتز، سفیر سوئد می‌گوید: اگرچه تحریم‌های اقتصادی هست، ولی امید هم وجود دارد. باید واقعیت‌ها را در نظر گرفت؛ در شرایط حاضر ممکن است ما نتوانیم روابط اقتصادی با ایران را گسترش دهیم؛ ولی همین زنده نگه داشتن تماس‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک اقتصادی کمک می‌کنند تا در این چارچوب فعالیت خود را ادامه دهیم.


وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط حاضر روابط اقتصادی ایران و سوئد در چه حوزه‌هایی ادامه دارد؟ می‌گوید: ما در تجارت در حوزه پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و خودروسازی حضور فعال داریم و این شرکت‌ها علاقمند به ادامه فعالیت‌های خود در ایران هستند.


سفیر سوئد در تهران ادامه می‌دهد: یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت ما مخابرات است؛ البته به خاطر تحریم‌ها فعالیت‌ها محدودتر شده است اما سوئد همیشه حضور داشته و همیشه فعال بودیم. در خیلی از حوزه‌های اقتصادی شرکت‌های سوئدی امکان گسترش همکاری‌ها را مشاهده می‌کنند.


پروژه‌های اقتصادی که ایران و سوئد بعد از برجام باهم شروع کرده بودند به کجا رسیده است؟ لنتز در پاسخ می‌گوید: تعدادی از شرکت‌های سوئدی حضور خود را در ایران حفظ می‌کنند و قراردادها و تعهدات در حال انجام هستند. درمورد پروژه‌ها و معاملات جدید، با توجه به شرایط و واقعیت‌های فعلی، این موارد دشوارتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر