23 تير 1399 - 08:58

تحول در خدمات مالی و بانکی با استفاده از همزاد دیجیتال

صنعت مالی و خدمات بانکی از صنایعی هستند که تغییرات مداوم که ناشی از پیشرفت‌ فناوری‌هایی مانند همزاد دیجیتال است را تجربه می‌کنند.
کد خبر : ۱۱۶۰۸۶
همزاد دیجیتال

به گزارش خبرنگار ایبِنا از چلنج ادوایزوری، دوقلوهای دیجیتالی یا همزاد دیجیتالی همانندهای مجازی دستگاه‌های فیزیکی هستند که متخصصان فناوری اطلاعات می توانند از آنها برای اجرای شبیه سازی‌ها قبل از ساخت و استقرار دستگاه‌های واقعی استفاده کنند؛ آنها همچنین چگونگی بهینه سازی فن آوری هایی مانند، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و  آنالیز را تغییر می دهند.


همزاد دیجیتال فناوری است که می‌تواند یک مدل مجازی کامل از یک شی واقعی را ایجاد کند و آن را با کلیک یک دکمه به اطراف منتقل کند. از آنجایی که روند تغییر از تعامل فیزیکی با شعبه بانک به اتکا به استفاده از خدمات بانکی دیجیتال و با بهره گیری از اتصال اینترنتی رو به رشد است، اهمیت تضمین ایمنی منابع مالی مشتری و لزوم بهبود کیفیت خدمات دیجیتال برای وی نیز در حال توسعه است.


افزون بر این، آمارها حاکی از آن است که بیش از ۴۵ درصد از مشتریان خدمات بانکی بیش از تعامل چهره به چهره با ارائه دهنده خدمات، بیشتر تمایل به استفاده از خدمات غیر حضوری و بر بستر دستگاه های دیجیتال به خصوص تلفن همراه دارند. از اینرو افزایش امنیت دیجیتال هدفی است که باید به منظور دستیابی به موفقیت در بخش خدمات مالی حاصل شود. تغییرات احتمالی فناوری شبیه سازی مجازی می تواند با ورود به خدمات مالی و بانکی این امکان را برای ما فراهم کند که بهینه ترین راهکارها را برای بروزترین مشکلات در این دو بخش ارائه دهیم.


بهبود فرایندهای تحقق خدمات مالی با استفاده از دوقلوهای مجازی


با توجه به تغییر گسترده مصرف کننده به سمت استفاده از خدمات مالی از طریق دستگاه های تلفن همراه یا دسکتاپ، لزوم تمرکز بر ارتقاء تجربه کاربری از طریق کانال های آنلاین هر ساله بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.


به منظور ایجاد یک راه حل برای مدیریت و بهبود ارتباط با مشتری برای جایگزینی با دستیاران پشتیبانی، موسسات مالی با شرکت‌های شخص ثالث همکاری می‌کنند تا اطلاعات مربوط به نوع تعامل مصرف کنندگان با خدمات خود را به صورت آنلاین جمع آوری کنند.


از اینرو چگونگی استفاده از همزادهای دیجیتال برای بهره مندی از داده های شخص ثالث به صورت حداکثری و ایجاد شبیه سازی با استفاده از بستر مجازی برای تولید دستیاران مجازی و هوشمند به منظور حل این مشکل یکی از راهکارها در این بخش است.


اکنون کیفیت یک دستیار دیجیتالی کاملاً خودکار که بر اساس یک الگوریتم مشخص کار می کند برای مشتریان قابل قبول نیست؛ زیرا آمار نشان می دهد که "نرخ گزاف گویی" (مشخصه  میزان حفظ بازدید کننده از صفحه وب سایت است) در صفحاتی که از دستیاران مجازی برای پاسخ به سوالات مصرف کننده بهره گرفته می شود، نسبتاً زیاد است و این امر موجب نارضایتی کاربران شده است.


ارتقاء ایمنی موسسه مالی با استفاده از همزادهای دیجیتال


برای اطمینان از فرآیند موفقیت آمیز دیجیتالی شدن در موسسات مالی، ایمنی حرف اول را می‌زند. از اینرو به دلیل محدودیت دستیاران مجازی که بر روی یک الگوریتم استاتیک مبتنی بر "سوال و پاسخ" کار می کند، هوش کلی این ابزار نمی تواند نیازهای یک مصرف کننده آگاه را برآورده کند.


به همین دلیل مشخص برای دستیابی به اهدافی مانند حداقل رساندن هزینه های تجاری و افزایش راندمان کار، باید موسسات مالی راهی پیدا کنند تا این تجربه را بهبود بخشند.یکی از کاربردی ترین روش های دستیابی به یک دستیار مجازی هوشمند که می تواند از هر تجربه ای که به او ارائه می شود یاد بگیرد، استفاده از شبیه ساز ها است.


شبیه سازها با کاهش شکاف امنیت دیجیتال منجر به بهبود ایمنی نهاد بانکی می شوند


از آنجایی که بزرگترین تغییرات در آینده که بر همه موسسات بانکی در سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت، بیشتر مربوط به پیشرفت های فناوری دیجیتال است، برای اطمینان از ایمنی پیشرفت خدمات بانکی دیجیتال، باید امنیت سایبری مطلوب تضمین شود. از آنجایی که تقریبا ۵۰ درصد از کاربران مایل هستند خدمات مالی و بانکی را به صورت غیر حضوری و از بسترهای دیجیتال دریافت کنند، همزادهای دیجیتالی می توانند امنیت تعامل های آنلاین را تقویت کنند.


هدف اصلی از فناوری شبیه سازی برای امنیت خدمات بانکی، امکان ایجاد شبیه سازی هایی است که می توانند سناریوهای حمله سایبری را رصد و با بهره گیری از هوش مصنوعی و توانایی یادگیری بتوانند حملات بعدی را نیز شناسایی کنند. این امر به فناوری امکان می‌دهد مجموعه ای از اقدامات مفصل را برای ضد حمله به همه زوایا ایجاد کند و باعث افزایش امنیت صندوق های مشتری شود.


بهبود زیرساخت های خدمات مالی و بانکی با استفاده از همزادهای دیجیتال


مشاغل بیشتر در بخش مالی شروع به درک کارآیی فرآیندهای دیجیتالی می‌کنند که توانایی جایگزینی با نیروی انسانی برای اجرای فرایندهای روزانه را دارند و این فناوری می تواند با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری الگوریتم ها جایگزین مناسبی برای نیروهای انسانی در موسسات مالی شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر