24 تير 1399 - 12:56
دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران مطرح کرد؛

سککوک؛ راهی برای تامین مالی تولید در شرایط امروز اقتصاد

دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران سککوک را راهی برای تامین مالی تولید در شرایط اقتصادی فعلی عنوان کرد.
کد خبر : ۱۱۶۱۵۱
سککوک

هادی موقعی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید» و مشکلات تولیدکنندگان گفت: درباره مشکلات تولید، اقتصاددانان و کارشناسان سخنان زیادی گفته‌اند و تحلیل های فراوانی وجود دارد اما در یک کلام باید بگویم تولید در ایران با یک مشکل ساختاری روبرو است و آن هم نبود زیرساخت‌های تولید است.


وی با بیان اینکه درباره زیر ساخت‌های تولید می‌توان به دسترسی به زیرساخت‌ها و امکانات فیزیکی، دسترسی به امکانات فن‌آوری و دانش روز و دسترسی به منابع مالی اشاره کرد، افزود: تولیدکنندگان کشور با این سه عنصر ساختاری می‌توانند در راستای تحقق جهش تولید حرکت کنند و این تجربه کشورهای پیشرفته جهان است.


دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران با اشاره به سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) به عنوان یکی از راه‌های تامین مالی برای فعالیت های اقتصادی گفت: بحث سامانه کشوری کسب و کار به صورت بالقوه یک روزنه امید برای آینده است ولی به شرط‌هایی که باید این شروط محقق شوند. به عنوان مثال تبلیغات بانک‌هایی که می‌گویند تسهیلات یک روزه می‌دهیم واقعا خارق العاده است و حتی اگر ظرف یک هفته هم وام بدهند معجزه است. ولی در جهان امروز با استفاده از ظرفیت‌های فن‌آوری تسهیلات ظرف مدت بسیار کوتاهی به تولیدکنندگان تعلق می‌گیرد.


موقعی افزود: اگر برای رسیدن به فن‌آوری های تامین مالی یک ثانیه تاخیر داشته باشیم، تاثیر آن در عقب ماندن از قافله جهانی به ازای یک ثانیه تاخیر صد ثانیه است. در دنیای امروز زنجیره عرضه بر بستر بلاکچین همه رخدادها و جریانات مالی و غیر مالی را ثبت می‌کند. در چنین فضایی احتمال رخداد خطا و اشتباه به حداقل می رسد و به همین دلیل باید یک بانک یا شرکت لیزینگ در زنجیره تامین و عرضه حضور داشته باشد.


وی تاکید کرد: در این بین وجود اعتماد به استفاده از پلتفرم‌های جدید مانند سککوک به جای ابزارهای فعلی هم الزامی است، چرا که سککوک، پلتفرمی کارآمد برای توسعه فضای کسب و کار است. پلتفرم‌های جدید در حوزه B۲B و B۲C  ایجاد شده که می‌توان آنها را با کسب و کارهای کنونی جایگزین کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر