کسری بودجه ماهانه آمریکا به رکورد جدید ۸۴۶میلیارد دلار رسید

براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا،تداوم تزریق پول به اقتصادکرونازده توسط دولت فدرال درحمایت از افراد و کسب و کارهای متاثر ار پاندمی،کسری بودجه واشنگتن را در ماه ژوئن به رکورد ۸۴۶میلیارد دلار رساند.
کد خبر : ۱۱۶۱۷۲
آمریکا

به گزارش ایبِنا از نیویورک‌تایمز، بخش عمده این کسری بودجه به هزینه‌های دولت در طرح حفاظت از مشاغل (Paycheck Protection Program) مربوط است؛ طرحی که تا پایان ژوئن و در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک با اعطای بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار وام به این بنگاه‌ها موافقت کرده است.


در مجموع، هزینه‌های دولت در ماه گذشته از ۱.۱ تریلیون دلار تجاوز کرده و این در حالی است که در نتیجه تعویق پرداخت مالیات تا اوسط جولای، درآمدهای دولت نیز به شدت کاهش یافته است.


پس از ثبت رقم رکوردشکن ۷۳۸ میلیارد دلار کسری بودجه در ماه آوریل، این بزرگ‌ترین کسری بودجه ماهانه آمریکا محسوب می‌شود.


دولت آمریکا تاکنون در سال مالی جاری، مبالغ زیادی از دست داده است؛ در واقع، تاکنون در سال مالی ۲۰۲۰، کسری بودجه ۱.۹۹ تریلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۶۷ درصد را تجربه کرده است.


همزمان با دست و پنجه نرم کردن ایالات متحده با پاندمی ویروس کرونا که میلیون ها نفر را بیکار کرده و کسب و کارها را به تعطیلی کشانده و به موج ورشکستگی در سرتاسر این کشور منجر شده است، این اعداد و ارقام، بر شکاف مالی عمیقی که واشنگتن را تهدید می‌کند، صحه می‌گذارد.


افزایش کسری بودجه با وجود قابل پیش بینی بودن، می‌تواند مذاکرات را در خصوص ارائه بسته نجاتی دیگر با پیچیدگی مواجه کند؛ ضمن اینکه باید نگرانی‌های جمهوریخواهان را در مورد صورتحساب‌های مالی در این پیچیدگی‌ها لحاظ کرد.


براساس محاسبات،  بسته محرک بعدی، هزینه‌ای مابین یک تا سه تریلیون دلار در بر خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر