29 تير 1399 - 08:34
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تسریع در تعیین تکلیف چرایی عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از ضرورت تسریع در تعیین تکلیف چرایی عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور خبر داد و گفت: کنار بانک مرکزی برای ساماندهی ارزی ایستاده‌ایم.
کد خبر : ۱۱۶۲۴۹
محمدرضا پور ابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه مجلس با برگزاری نشست های مستمر با دولت و بانک مرکزی خواهان ایجاد ثبات در بازار است، گفت: تلاش های بسیاری در جریان بوده تا تورم در نرخ ارز، طلا و سایر اقلام از بین رفته و ثبات قیمتی ایجاد شود.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بیشترین ارز دولت برای تامین اقلام اساسی مردم اختصاص یافته تا بتوانیم گرانی را در بازار مهار کنیم، افزود: در راستای ساماندهی قیمت ارز نیز اگر نیاز به قوانین جدید باشد مجلس اعلام آمادگی در اینباره کرده است.


وی با بیان اینکه مجلس در حوزه نظارتی آماده کمک به بانک مرکزی برای ساماندهی ارزی است، تصریح کرد: در جلسه سران قوا نیز کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد که به عنوان بازوی قدرتمند حاکمیت کنار بانک مرکزی تا رسیدن به ثبات ارزی ایستاده است.


پورابراهیمی با تاکید بر اینکه تحریم ها در وضعیت فعلی ارز بی تاثیر نیست، گفت: برخی اقدامات داخلی اعم از دلالی در بازار در شرایط فعلی نرخ ارز تاثیر دارد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رفع اشکالات وارده به برخی کم کاری ها در داخل در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در خصوص برخی موانع خارجی برای ایجاد ثبات در بازار ارز رایزنی هایی آغاز شده است.


وی ادامه داد: دسترسی به منابع خارجی و تلاش برای بازگرداندن منابع حاصل از صادرات به کشور و همچنین تعیین تکلیف میزان ثبت سفارش هایی که ارز دریافت کرده اما کالایی وارد نشده در دستور کار است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر دولت به این نتیجه برسد که برای ساماندهی ارزی نیازمند قانون است می تواند با ارایه لایحه ای به مجلس پیگیر آن باشد.

برچسب ها: ارز پورابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر