31 تير 1399 - 14:02
سخنگوی دولت:

نرخ ارز واردات کالاهای اساسی تغییر نمی‌کند

سخنگوی دولت گفت: دولت تصمیمی برای تغییر نرخ دلار در واردات کالاهای اساسی از ۴۲۰۰ به ارز نیمایی ندارد.
کد خبر : ۱۱۶۳۶۵
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری اظهار داشت: تروریست‌زدایی از منطقه و گسترش روابط دو جانبه اقتصادی از مهمترین پیام‌های  سفر اخیر آقای ظریف به عراق بوده است و در سفر آقای الکاظمی نیز دنبال می شود.   


وی با بیان اینکه بودجه خودکفایی گندم حذف نشده است، گفت: ذخایر کالای اساسی کافی است و اهتمام به این موضوع وجود دارد. همچنین در زمینه ذرت و جو در شرایط مطلوبی هستیم. ربیعی یادآور شد: ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت شد.


سخنگوی دولت با بیان اینکه نویدهای خوبی از آزادسازی منابع‌مان در خارج از کشور داده شده است که در وضعیت بازار ارز موثر است، افزود: با کنترل نرخ ارز امیدواریم در کنار سیاست‌های نظارتی قیمت سایر کالاها کنترل شود.


ربیعی با تاکید بر اینکه وضعیت پیش‌آمده ناشی از تحریم‌ها و ویروس کرونا بوده است، افزود: افزایش حق مسکن کارگران در انتظار بررسی کمیسیون اقتصادی دولت است و دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار میگیرد، نظر وزیر تعاون عدد مناسبی است.


وی خاطرنشان کرد: مجلس حق نظارت دارد و اعضا دولت همواره پاسخگو است. فرض جدا کردن دولت از رئیس جمهور صحیح نیست. باید ابتدا از وزرا دعوت شود. از فرمایشات رهبری در خصوص دولت مجددا سپاسگزاری می کنم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر