04 مرداد 1399 - 16:27

تلاش انجمن مالی برای کسب مرجعیت علمی در حوزه مالی اسلامی

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران با تشریح عملکرد انجمن در سال ۹۸ تلاش برای کسب مرجعیت علمی در حوزه مالی اسلامی را از جمله برنامه های آتی انجمن مالی اسلامی برشمرد.
کد خبر : ۱۱۶۴۷۸
صالح آبادی

به گزارش ایبِنا، علی صالح آبادی، در ششمین مجمع انجمن مالی اسلامی با تشریح عملکرد انجمن در سال ۹۸ گفت: سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین انجمن با سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور برگزاری دوره مدیریت سبد برای فارغ التحصیلان DBA و تفاهم نامه ای با سیویلیکا برای انتشار و نمایه سازی مقالات برتر همایش های مالی سالانه انجمن به امضا رسید.


 وی در ادامه به تفاهم نامه انجمن با دانشگاه الزهرا به منظور توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و همکاری های متقابل بین دو مجموعه اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقا سطح علمی انجمن مالی اسلامی، تفاهم نامه ای با انجمن مالی اسلامی قزاقستان امضا شد.


اخذ رتبه A برای انجمن مالی اسلامی


صالح آبادی برگزاری ماهانه هیات مدیره و برپایی نشست های تخصصی با موضوعات اقتصادی روز کشور را از دیگر فعالیت های انجمن مالی اسلامی برشمرد و گفت: در سه سال اول تشکیل انجمن در بین انجمن های تازه تاسیس رتبه اول و در دو سال بعدی در بین همه انجمن ها رتبه  A را بدست آورده ایم.


وی در ادامه تشریح عملکرد انجمن گفت: اقداماتی که در حوزه اطلاع رسانی در حوزه مالی اسلامی انجام می شود قابل توجه است؛ سایت انجمن مالی اسلامی روزانه بیش از ده هزار بازدید کننده دارد و از نظر رتبه بندی سایت ها جزو سایت های خوب و پربیننده محسوب می شود؛ این سایت پایگاه جامعی از اطلاعات علمی برای علاقه مندان فراهم کرده است و همچنین اخبار حوزه مالی اسلامی، مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی و جلسات کمیته فقهی سازمان بورس و محتوای  درس خارج فقه که در قم برگزار می شود بعد از هر جلسه در سایت بارگزاری شده و در اختیار اساتید و دانشجویان و محققین اقتصادی قرار می گیرد.


  رئیس انجمن مالی اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی ما برگزاری نشست ها و همایش های داخلی است که ماهیانه برپا می شود؛ این نشست ها مسائل مالی اسلامی، بازار سرمایه، رمزارزها و سایر موضوعات حوزه مالی اسلامی را پوشش می دهد.


وی یادآور شد: نشست های مشترکی نیز با نهادهای پژوهشی از جمله پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و خانه سرمایه طلاب قم  برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بوده است.


 علی صالح آبادی به برگزاری پنجمین همایش مالی اسلامی در آذرماه سال ۹۸ با موضوع «بازار مالی اسلامی، رونق تولید، چالش ها و راهکارها» اشاره کرد و گفت: نشست «نقش اوراق گام در تامین مالی و رونق تولید» و نیزنشست «ارائه مقالات» در این همایش برگزار شد و چهارمین جایزه مالی اسلامی، سومین جایزه پژوهش برتر و دومین جایزه کتاب برتر مالی اسلامی اهدا شد. لازم به ذکر است در همایش یادشده ۵۲ مقاله ارائه شد که از این میان ۱۸ مقاله مورد تایید قرار گرفت که در کتاب مقالات برتر همایش به چاب می رسند.


فعالیت هایی در سطح بین المللی


رئیس انجمن مالی اسلامی اظهار داشت: سال گذشته در حوزه بین المللی فعالیت های خوبی داشتیم؛ سومین سمینار آنلاین بین المللی  با موضوع  «ظهور فین تک های اسلامی، عصر جدیدی از واسطه گری مالی» در خرداد ۹۸ با ارائه پروفسور یوسف دینج از دانشگاه صباح الدین زعیم ترکیه و از مدیران بانک برکت ترکیه و همچنین چهارمین سمینار آنلاین بین المللی با موضوع «فین تک و قراردادهای هوشمند فرصتی جدید در دنیای مالی اسلامی» با ارائه پروفسور محمد اکرم لالدین مدیر اجرایی موسسه بین المللی مطالعات فقهی مالی اسلامی مالزی ISRA برگزار شد. پنجمین سمینار آنلاین بین المللی با موضوع «فرصت ها و چالش های پیش روی مالی اسلامی در مناطق فاقد قوانین مالی اسلامی» با ارائه دکتر عباس جلیل مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امانه  مالزی سال گذشته برگزار شد؛ انجمن مالی اسلامی در برگزاری یازدهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی ICM در خرداد ۹۸  نیز مشارکت داشت و یکی از پنل های این سمینار مختص انجمن مالی اسلامی بود.


صالح آبادی  گفت: دوره آموزشی بین المللی «آشنایی با مالی اسلامی در ایران» در شهریورماه ۹۸ با همکاری و سفارش فرابورس با هدف آشنایی کارشناسان بازارهای مالی از بورس های  یازده کشور مختلف با  سیستم بازار سرمایه اسلامی ایران برگزار شد.


  گفتنی است انتشار کتاب مجموعه مقالات برتر چهارمین همایش مالی اسلامی و نیز اقدام به انتشار مقالات برتر پنجمین همایش مالی اسلامی، انتشار سه جانبه  دو شماره از دو فصلنامه علمی و پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی با مشارکت دانشگاه امام صادق، سازمان بورس و انجمن مالی اسلامی، برگزاری ۴ دوره DBA بازار سرمایه اسلامی و نخستین دوره مدیریت سبد از دیگر اقدامات انجمن مالی اسلامی است؛ فراخوان ثبت نام برای دوره پنجم DBA از بیست و نهم تیرماه داده شد؛ علاقه مندان فرصت دارند تا ۲۵ مردادماه  در این دوره ثبت نام نمایند.


رئیس انجمن مالی اسلامی  با ذکر اینکه انجمن تلاش دارد مرجعیت علمی را در حوزه مالی اسلامی کسب نماید، برنامه های آتی  انجمن مالی اسلامی را برشمرد و گفت:  انجمن مالی اسلامی برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری ششمین همایش مالی اسلامی، اخذ مجوز انتشارات انجمن مالی اسلامی، مشارکت در انتشار دو فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی و نیز درخواست برای صدور مجوز انتشار دو فصلنامه علوم مالی اسلامی از وزارت علوم، برگزاری دوره های DBA، ارائه خدمات علمی و پژوهشی به نهادهای ذیربط به ویژه بانک مرکزی و برگزاری دوره های آموزشی سفارشی نهادها و موسسات و اجرایی شدن برنامه های مدون کمیته های تخصصی انجمن  را در دستور کار دارد.


در ادامه این مراسم دکتر سید علی حسینی خزانه دار انجمن به ارائه گزارشی در مورد صورتهای مالی انجمن پرداخت و پس از گزارش دکتر مستشار بازرس هیئت مدیره انجمن، صورتهای مالی به تصویب حاضرین در مجمع رسید. همچنین حق عضویت اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برای سال ۹۹ نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته به تصویب رسید.


 گفتنی است در این مجمع  مراسم فارغ التحصیلی دانش‌آموختگان نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن و اهدای مدارک آنها با حضور دکتر قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای هیئت مدیره انجمن برگزار شد. فارغ التحصیلان این دوره علاوه بر دریافت مدرک فارسی و انگلیسی دوره DBA انجمن مالی اسلامی مورد تایید دانشگاه امام صادق (ع)، سازمان بورس و اوراق بهادار و REDmoney  مالزی موفق به کسب گواهینامه های حرفه‌ای «اصول بازار سرمایه»، «تحلیلگری بازار سرمایه» و «مدیریت سبد اوراق بهادار» شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها