تشدید تنش پکن - واشنگتن؛ طلا رکورد زد

به دنبال تشدید تنش‌های دیپلماتیک مابین چین و آمریکا و هجوم سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌های امن، طلا امروز (دوشنبه) به بالاترین سطح تاریخ رسید.
کد خبر : ۱۱۶۵۳۳
طلا

به گزارش ایبِنا از رویترز، بورس‌های جهان پس از آنکه دولت آمریکا دستور بستن کنسولگری چین را در هیوستون صادر کرد، تضعیف شد؛ اقدامی که پکن را وادار به تلافی و بستن کنسولگری آمریکا در چینگدو کرد.


به دنبال این تنش‌ها، طلا با ۱.۶ درصد رشد به رکورد ۱.۹۴۳ دلار به ازای هر اونس رسید و از ارتفاعاتی که در سپتامبر ۲۰۱۱ آن را فتح کرده بود، عبور کرد. علاوه بر این، اقدامات تسهیلی پولی جسورانه از سوی دولت‌های سرتاسر جهان از زمان شیوع ویروس کرونا و تبدل شدن به پاندمی، به افزایش قیمت فلز زرد کمک قابل توجهی کرده است.


امیدها برای احیای اقتصادی سریع آمریکا بدنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ کمرنگ شده و این بدان معنا است که اقتصاد بدون حمایت‌های جدید از سوی دولت تسلیم خواهد و این در حالی است که اقدامات اولیه همچون مزایای بیکاری بهبود یافته برای بیکاران در ماه جاری منقضی خواهد شد.


سرمایه گذاران امیدوارند کنگره آمریکا پیش از رکود تابستانی با طرح جدید که شامل افزایش حجم محرک‌ها و مزایای بیکاری می‌شود، موافقت کند. «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که بسته جدید، مزایای بیکاری تمدید شده‌ای را که ۷۰ درصد دستمزد افراد در آن گنجانده شده است، شامل خواهد شد.


دمکرات‌ها که حزب اکثریت مجلس نمایندگان را تشکیل می‌دهند، خواستار افزایش مزایای بیکاری به اندازه هفته‌ای ۶۰۰ دلار و همچنین محرکی به مراتب بزرگ‌تر از بسته یک تریلیون دلاری جمهوریخواهان هستند.


نگرانی‌ها از دورنمای اقتصادی آمریکا همچنین روی دلار تاثیر منفی گذشته به طوری که اسکناس آمریکا با از دست دادن ۰.۴ درصد از ارزش خود به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر رسید. یورو برابر اسکناس آمریکا ۰.۴ درصد رشد داشت و به قیمت ۱.۱۶۹۷ دلار معامله شد؛ این اتفاق پس از موافقت سران اتحادیه اروپا بر سر بسته نجات منطقه یورو رخ داد.


یِن ژاپن برابر همتای آمریکایی خود ۰.۵ درصد رشد داشت و هر دلار با ۱۰۵.۶۰۵ ین دست به دست شد. قیمت های جهانی نفت نیز تحت تاثیر تنش های فزاینده پکن و واشنگتن، از افزایش ناکام ماند. معاملات آتی برنت دریای شمال ۰.۰۵ درصد افت داشت و هر بشکه ۴۳.۳۲ دلار معامله شد و نفت خام آمریکا نیز بشکه ای ۴۱.۲۹ دلار خرید و فروش شد.

برچسب ها: طلا پکن واشنگتن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها