07 مرداد 1399 - 11:38

ارتقای انگیزه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با ورود استارتاپ‌ها به بورس

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس، ورود استارتاپ‌ها به بورس را موجب ارتقای انگیزه شرکت‌های دانش بنیان برای حرکت در جهت رشد استارتاپ‌های داخلی برشمرد و بر حمایت مجلس از شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.
کد خبر : ۱۱۶۵۵۹
حسین محمدصالحی دارانی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه‌ملت، حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر سال جهش تولید بر ضروت حمایت از شرکت‌های استارتاپی برای ورود به بورس تاکید کرد و گفت: یکی از نکات مهمی که در مقطع کنونی باید به آن توجه داشت ارتباط جدی بین دانشگاه‌ها و تولید است که شرکت‌های دانش بنیان در این بین می‌توانند در این زمینه فعالانه عمل کنند.


نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس اضافه کرد: همچنین از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توان، نتایج تجارب علمی اثبات شده را در زمینه‌های مختلف به جامعه عرضه کرد.


وی اضافه کرد: به همین علت، حمایت از شرکت‌‎های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است و ضرورت دارد که معاونت علمی ریاست‌جمهوری حمایت ویژه‌ای از دولت داشته باشد و مجلس و سازمان برنامه‌ و بودجه باید حمایت جدی‌تر به لحاظ قانونی و اعتباری از استارآپ‌ها داشته باشند.


محمدصالحی تصریح کرد: قطعا ورود این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به بورس می‌‎تواند کمک شایانی در حوزه تأمین مالی به آن‌ها باشد و در سال جهش تولید باید به ورود استارتاپ‌ها برجسته به بورس کمک کرد چراکه ورود این شرکت‌ها به بورس منجر به توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌شود


وی یادآور شد: ورود استارتاپ‌ها به بورس موجب رسمیت بخشی به استارتاپ‌ها و تشویق جوانان برای ورود به عرصه‌های استارتاپی خواهد شد و علاوه بر تأمین سرمایه برای این شرکت‌ها، منجر به اشتغالزایی برای قشر تحصیلکرده و نخبگانی جامعه نیز می‌شود. حتی توسعه فعالیت این شرکت‌ها منجر به جلوگیری از فرار مغزها و حتی بسترسازی برای بازگشت بسیاری از نخبگان به کشور خواهد شد.


عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس تأکید کرد: هدف ما کمک و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی است که در این راستا فعالیت می‌کنند، لذا این اقدامات می‌تواند مقابله‌ای جدی در برابر تهدیدات اقتصادی آمریکا باشد.

برچسب ها: بورس دانش بنیان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر