12 مرداد 1399 - 09:55

رشد ۲۱۲.۷ درصدی مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی در بهار ۹۹

مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی در فصل بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل با ۲۱۲.۷ درصد رشد به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۱۱۶۶۹۵
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای ارائه شده از سوی شاپرک به تراکنش‌های خرید از طریق موبایل، پایانه فروش و اینترنت در سه ماهه نخست ۱۳۹۹ پرداخته و نوشته است: تعداد تراکنش‌های خرید اینترنتی در این مدت با ۱۷.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ۴۲۳ میلیون تراکنش رسید.


براساس این گزارش سهم تراکنش‌های خرید اینترنتی از کل تراکنش‌های انجام شده ۵.۸ درصد بوده است. با این حال در بهار امسال از نظر مبلغ تراکنش‌ها شاهد رشد ۲۱۲.۷ درصدی نسبت به سال قبل بوده‌ایم. در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که این رقم برای امسال به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


تراکنش‌های خرید از طریق موبایل


در سه ماهه نخست امسال، تعداد تراکنش‌های خرید از طریق موبایل به ۳۰۶ میلیون تراکنش رسید که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ معادل ۲۰.۳ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.


با این حال از نظر مبلغ تراکنش‌ها شاهد رشد ۵ درصدی بوده‌ایم و مبلغ تراکنش‌ها به ۲.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. این رقم برای بهار ۱۳۹۸ برابر با ۲.۵ هزار میلیارد تومان گزارش شده بود. سهم تراکنش‌های خرید از طریق موبایل از کل تراکنش‌ها در بهار ۱۳۹۹ برابر با ۴.۲ درصد و سهم مبلغ تراکنش‌های خرید از طریق موبایل نیز ۰.۳ درصد اعلام شده است.


تراکنش‌های خرید از پایانه فروش


تعداد تراکنش‌های خرید پایانه فروش از ۵.۴۲۳ میلیون تراکنش در بهار ۱۳۹۸ به ۶.۵۳۰ میلیون تراکنش در بهار ۹۹ افزایش یافته که رشدی ۲۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد.


سهم تراکنش‌های خرید پایانه فروش در سه ماهه نخست امسال از کل تراکنش‌های انجام شده ۹۰ درصد بوده است. همچنین از نظر مبلغی، مبلغ تراکنش‌ها از ۶۳۵ هزار میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل به ۷۹۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که رشدی ۲۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.


براساس این گزارش سهم مبلغ تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش از مبلغ کل تراکنش‌ها نیز معادل ۸۰.۵ درصد بوده است.


سهم تهران از مبلغ کل تراکنش‌ها


در فصل بهار امسال، سهم تهران از تراکنش‌های خرید از طریق موبایل برابر با ۹۷.۴ درصد و سهم آن از تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش برابر با ۲۴ درصد بوده است. از سوی دیگر سهم تهران از تراکنش‌های خرید اینترنتی برابر با ۹۲.۷ درصد گزارش شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر