14 مرداد 1399 - 13:54

صعود شاخص در بورس‌های دنیا

آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهانی صعودی شدند.
کد خبر : ۱۱۶۷۶۸
بورس

به گزارش ایبِنا، به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که به حضور پُررنگ خود در بازارهای مالی ادامه خواهد داد و برنامه خرید اوراق قرضه شرکت های مختلف و بخش دولتی نیز کماکان اجرا خواهد شد. انتظار می رود این برنامه در سطوح مختلف دستکم تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد هر چند که با توجه به نگرانی ها از خروج تورم از سطح دو درصدی هدف گذاری شده، این بانک احتمالا نرخ بهره را در محدوده کنونی حفظ خواهد کرد.  


در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۰۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۶۹۴.۶۹ واحد بسته شد.


شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۷۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۰۰.۶۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۵۵ درصد صعود در سطح ۱۰ هزار و ۹۲۴.۱۵ واحدی بسته شد.


بورس‌های اروپایی


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۲.۲۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۳۲.۸۵  واحد بسته شد.   شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۲.۷۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۶۴۶.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۱.۹۳ درصدی در سطح ۴۸۷۵.۹۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۴۲ درصد بالا رفت و به ۶۹۷۵ واحد رسید.


بورس‌های آسیایی


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۲۴ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۱۹۵.۳۸ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۶ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۴۵۸.۱۳  واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۱.۶۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۷۱.۳۱ واحد بسته شد.


در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۵۹۲۶.۰۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی  بود.


نفت


در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۱۹ درصد افزایش به ۴۱.۱۲ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۷۶ درصدی به ازای ۴۴.۲۹ دلار در هر بشکه مبادله شد.


طلا و نقره


همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با صعود ۰.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۷۵.۷۳ دلار معامله شد. هر اونس نقره با افزایش ۰.۰۲ درصدی به ازای ۲۴.۴۷ دلار مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها