در بحبوحه شیوع کرونا؛

مجموع وام‌های معوق شده بانک‌های استرالیا به ۱۹۵ میلیارد دلار رسید

به دنبال تقلای وام‌گیرندگان برای بازپرداخت بدهی خود در بحبوحه بحران کرونا، بانک‌های استرالیایی در ماه ژوئن بار دیگر مبلغی معادل ۲۸.۴۷ میلیارد دلار از وام‌های اعطایی را معوق کردند.
کد خبر : ۱۱۶۷۸۶
استرالیا

به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، مجموع بدهی‌های معوق شده تا ۳۰ ژوئن، از ۲۳۰ میلیارد دلار استرالیا در ماه گذشته به ۲۷۴ میلیارد دلار استرالیا (۱۹۵میلیارد دلار آمریکا) افزایش یافته است. پاندمی کووید-۱۹ اقتصاد استرالیا را برای نخستین بار در سه دهه اخیر به رکود وارد و سیاستگذاران را وادار کرده تا از صدها میلیارد دلار بسته های محرک رونمایی کنند.


اداره تنظیم مقررات احتمالی استرالیا ماه گذشته اعلام کرد که بانک های این کشور مدت تعویق بازپرداخت وام‌ها را از ۶ به ۱۰ ماه تمدید کرده‌اند. این تمدید حاکی از آن است که عواقب اقتصادی ناشی از پاندمی زمانی که طرح های حماتی دولت منقضی شود، همچنان پابرجا خواهد بود.


این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که وام‌های مسکن بیشتر از سایر وام‌ها از تسهیلات تعویق برخوردار شده اند و این در حالی است که احتمال تعویق بازپرداخت برای وام‌های اعطایی به کسب و کارهای کوچک  ۱۷درصد و این احتمال برای وام‌های مسکن ۱۱ درصد است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر