متاثر از مذاکرات بسته کرونایی کاخ سفید؛

طلا به سطح روانی دو هزار دلار یورش برد

با نزدیک شدن دمکرات‌ها و کاخ سفید در رونمایی ازبسته جدید برای کمک به اقتصاد کرونازده آمریکا و رشد بورس وال استریت همزمان با انتظار سرمایه گذاران برای کمک مضاعف واشنگتن، طلا به ارتفاعات رکوردشکنی رسید.
کد خبر : ۱۱۶۷۹۹
طلا

به گزارش ایبِنا از رویترز، در پی چشم‌انداز روشن‌تری در مورد رونمایی از بسته محرک جدید، قیمت‌های جهانی نفت افزایش پیدا کرد اما افزایش تقاضا برای فلز زرد و نگرانی‌های فزاینده در مورد هزینه نهایی بسته محرک دولت، منحنی بازدهی اوراق وزارت خزانه داری آمریکا را به پایین‌ترین سطح از ماه مارس رساند.


پس از آنکه یکی از دمکرات‌های ارشد سنای آمریکا گفت که دور جدید مذاکرات بر سر بسته کمک کرونایی در مسیر درستی قرار دارد، طلا به سطح روانی و حائز اهمیت دو هزار دلار به ازای هر اونس وارد شد.


قیمت لحظه‌ای هر اونس طلا با ۱۸.۵۵۴۳ دلار یا ۰.۹۴ درصد به ۱۹۹۵.۲۵ دلار رسید؛ این در حالی است که فلز زرد در اوایل فعالیت بازار به ۲۰۰۰.۱۱ دلار به ازای هر اونس رسیده بود. طلا در سال جاری تحت حمایت نرخ‌های پایین بهره و هجوم برای خرید آن تحت تاثیر نگرانی‌ها ناشی از سیاست‌های فدرال رزرو و همچنین تضعیف دلار، بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.


بازار اوراق قرضه که تحت تاثیر بسته‌های محرک، درست نقطه مقابل بازار بورس عمل می‌کند، در مورد دورنمای احیای رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال واکنشی مشکوک از خود نشان می‌دهد. در وال استریت، شاخص داو جونز، اس اند پی، اس پی ایکس و نزدک به ترتیب با رشد ۰.۳۶، ۰.۰۹، ۰.۰۹ درصدی مواجه شدند.


وزارت تجارت آمریکا نیز اعلام کرد که سفارشات کارخانه‌ای متاثر از افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه موتوری، ۶.۲ درصد رشد کرده است. معاملات آتی برنت دریای شمال نیز با رشد ۰.۲۹ درصدی هر بشکه معادل ۴۴.۴۴ دلار انجام و نفت خام آمریکا نیز بشکه‌ای ۴۱.۶ دلار دست به دست شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر