ناامیدی بانک مرکزی انگلیس از بهبود سریع وضعیت اقتصاد

بانک مرکزی انگلیس در گزارشی اعلام کرد شرایط اقتصادی این کشور در نتیجه شیوع کرونا وخیم تر از چیزی است که پیشتر تصور می شد.
کد خبر : ۱۱۶۸۶۳
99

به گزارش ایبِنا به نقل از اسوشیتدپرس، بانک مرکزی انگلیس در گزارشی اعلام کرد شرایط اقتصادی این کشور در نتیجه شیو ع کرونا وخیم تر از چیزی است که پیشتر تصور می شد و برای بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطوح پیش از بحران کرونا به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد بود. بانک مرکزی با اعلام آمادگی برای برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی این کشور گفته است که انتظار نمی رود زودتر از سال ۲۰۲۱، اقتصاد به حالت اولیه بازگردد.  


این بانک در بخش دیگر گزارش خود با ابراز نگرانی از وضعیت بازار کار گفته است هیچکس به طور دقیق نمی داند که شرایط آینده چگونه خواهد بود: چشم انداز اقتصاد انگلیس و سایر کشورهای جهان نامطمین است و بهبود وضعیت به این بستگی دارد که دولت ها و بانک های مرکزی تا چه حد از کسب و کارها حمایت کنند.


در حال حاضر نرخ بهره در انگلیس در سطح ۰.۱ درصد قرار دارد که کمترین نرخ بهره ثبت شده در طول تاریخ این کشور است. بانک مرکزی انگلی سهم چنین در یک برنامه خرید اوراق بسیار وسیع و کم سابقه، حدود یک تریلیون دلار اوراق قرضه دولتی را خریداری کرده است.  


طبق پیش بینی بانک مرکزی انگلیس، اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال احتمالا ۲۳ درصد کوچک شده است و انتظار می رود برای مجموع سال ۲۰۲۰، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان ۹.۵ درصد کوچک شود اما رشد اقتصادی برای سال آینده ۹ درصد و برای سال ۲۰۲۲ نیز ۳.۵ درصد پیش بینی شده است.


اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس در همین رابطه گفت: برآورد ما این است که نرخ تورم آهسته آهسته به محدوده هدف بازگردد با این حال ریسک های زیادی بر سر راهمان قرار دارد و باید آماده مواجهه با شرایط غیرمنتظره باشیم.  


کالوم پیکرینگ- کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه بارنبرگ گفت: بانک مرکزی در احیای خوش بینی به اقتصاد در هفته های پیش رو نقشی حیاتی دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر