24 مرداد 1399 - 11:19
در خرداد ماه ۹۹ صورت گرفت؛

فروش ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران

بانک مرکزی از فروش ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در خرداد ماه ۹۹ در شهر تهران خبر داد.
کد خبر : ۱۱۷۰۱۵
سفته

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آمار بانک مرکزی در خردادماه ۹۹ بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۴.۹ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸.۷ درصد افزایش یافت. در سه ماه اول سال ۹۹ حدود ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.



طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در خردادماه ۹۹ معادل ۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۷.۵ و ۸۲.۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۳۴.۵ درصد و ۲۷.۱ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۳۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.


شاخص متوسط مبلـغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در خردادماه ۹۹  به عدد ۱۲۱.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در خردادماه ۹۸ معادل ۷۱.۱ بوده است. در سه ماه اول سال ۹۹ معادل ۱۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۹۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.


در این دوره، متوسط شـاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۵.۹ و ۷۰.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۹ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سه ماه اول سـال ۹۹ به عدد ۹۷.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در سه ماه اول سال ۹۸ معادل ۸۱.۵ بوده است.


برچسب ها: سفته برات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر