22 مرداد 1399 - 15:22

واشنگتن شرکت های چینی را از بورس آمریکا حذف می‌کند

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که شرکت های چینی دارای سهام معامله شده در بازار بورس آمریکا در صورت عدم رعایت الزامات حسابرسی این کشور، سهام خود را در لیست بورس آمریکا از دست خواهند داد.
کد خبر : ۱۱۷۰۳۱
وال استریت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که شرکت های چینی دارای سهام معامله شده در بازار بورس آمریکا در صورت عدم رعایت الزامات حسابرسی این کشور، سهام خود را در لیست بورس آمریکا از دست خواهند داد.


وی گفت: از پایان سال آینده، اگر آنها به طور کامل الزامات را رعایت نکنند، چه شرکت های چینی و یا هر شرکت دیگری باشد... از لیست معاملات بورس حذف می شوند


این هشدار در حالی صورت گرفته است که اختلافات طولانی درباره عدم توانایی سازمان های نظارتی آمریکا در بازرسی از ممیزی مالی شرکت های چینی، مانند غول تجارت الکترونیکی "علی بابا" Alibaba که در بازار بورس نیویورک فعال است، وجود دارد.


این هشدار همچنین درپی پیشنهاد کارگروه تعیین شده از سوی رئیس جمهور آمریکا درباره بازارهای مالی این کشور صورت گرفت.


این کار گروه به منظور "محافظت از سرمایه گذاران در برابر خطرات" ناشی از شرکت های چینی خواستار اقداماتی برای ارتقاء استانداردهای فهرست شرکت ها در بورس آمریکا شد.


هفته گذشته، ترامپ به شرکت های آمریکایی هشدار داد که تا ۴۵ روز آینده از همکاری تجاری با رسانه های اجتماعی متعلق به چین یعنی TikTok و WeChat ممانعت به عمل خواهد آمد.


وی مدعی است که این برنامه ها برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی استفاده می شود، ادعایی که چین به شدت تکذیب می کند.

برچسب ها: بورس چین واشنگتن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر