سبقت دوباره چین از آمریکا در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهان

فهرست جدید ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان از حیث درآمد از سوی نشریه فورچون منتشر شد که براساس آن شرکت‌های چینی از لحاظ تعداد برای دومین سال متوالی از آمریکا پیشی گرفتند.
کد خبر : ۱۱۷۰۵۵
چین

به گزارش ایبِنا از شاین، براساس فهرست منتشر شده، در مجموع ۱۳۳ شرکت چینی شامل شرکت‌های مستقر در این کشور، هنگ کنگ و چین تایپه به ثبت رسیده و در رنکینگ این فهرست به چشم می‌خورند.


در سوی مقابل، تعداد شرکت‌های آمریکایی حاضر در این فهرست ۱۲۱ مورد بوده و این رقم برای ژاپن، فرانسه، آلمان و انگلیس به ترتیب ۱۲۱، ۵۳، ۳۱، ۲۷ و ۲۲ شرکت است.


شرکت آمریکایی والمارت بار دیگر صدرنشین فهرست شد و سه شرکت چینی را در تعقیب خود می‌بیند؛ سینوپک گروپ، استیت گرید و شرکت ملی نفت چین.


علاوه بر موارد مذکور، شرکت‌های رویال داچ شِل، آرامکو، فولکس واگن، بی‌پی، آمازون و تویوتا موتور ۱۰ شرکت برتر فهرست را تشکیل می‌دهند.


پس از ثبت ۱۲۹ شرکت چینی در سال ۲۰۱۹، این دومین سالی است که چین از حیث تعداد شرکت‌های بزرگ و معتبر جهان از آمریکا پیشی می‌گیرد.


«کلیف لید» سردبیر نشریه فورچون گفت: زمانی که فهرست ۵۰۰ در سال ۱۹۹۰ برای اولین بار منتشر شد، هیچ شرکت چینی در آن وجود نداشت. در مدت زمان سه دهه، اقتصاد چین تحت تاثیر رونق تجارت جهان از ۳۹ به ۵۹ درصد تولید ناخالص جهان، اوج گرفته است.


فهرست ۵۰۰ شرکت فورچون عمدتا از طریق درآمدهای شرکت محاسبه و منتشر می‌شود؛ براساس اعلام این نشریه، ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان در مجموع در سال ۲۰۱۹ معادل ۳۳.۳ تریلیون دلار درآمد داشته و ۲.۱ تریلیون دلار سود به جیب زده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر