متاثر از ضربه پاندمی به صنعت هوانوردی؛

آژانس جهانی انرژی پیش‌بینی خود را از تقاضای جهانی نفت کاهش داد

آژانس بین‌المللی انرژی با تنزل پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰، هشدار داد که افت مسافرت هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی نفت را به اندازه ۸.۱ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۷۰۵۶
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، این آژانس مستقر در پاریس، برای نخستین بار در چند ماه اخیر پیش‌بینی خود را از چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت کاهش داد؛ براین اساس تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۱۴۰ هزار بشکه در روز به روزانه ۹۱.۹ میلیون بشکه خواهد رسید.


این سازمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تقاضای سوخت هواپیما همچنان منبع اصلی ضعف تقاضا جهانی محسوب می‌شود. در ماه آوریل کیلومترهای پیموده شده در مسافرت‌های هوایی ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر و در جولای این رقم ۶۷ درصد بود. بخش‌های حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به عنوان دو بخش ضروری در مصرف سوخت، همچنان در تقلا هستند.


خسارت وارد شده به تقاضا ناشی از کاهش مسافرت‌های بین مرزی، با احیای صنعت و تجارت الکترونیک اندکی تعدیل شده اما آژانس بین المللی انرژی همچنان پیش‌بینی می‌کند که مصرف سوخت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر باشد.


داده‌های آژانس بین المللی انرژی حاکی از آن است که حمل و نقل در بسیاری از مناطق ریتم ثابتی گرفته اما در اروپا رو به افزایش بوده است اما اوج گیری شمار موارد ابتلا به کرونا باعث شده تا این آژانس پیش بینی خود را برای تقاضای بنزین کاهش دهد.


IEA اعلام کرد که باوجود تجاوز عرضه از تقاضا در ماه ژوئن، ابهام در خصوص آینده تقاضا به همراه افزایش تولیدات توسط تولیدکنندگان بزرگ بدین معنا است که تعادل بخشی مجدد بازارهای نفت «شکننده» خواهد بود.


همزمان با تسهیل کاهش تولیدات از سوی اوپک و اوپک پلاس، تولیدات نفت کشورهای آمریکا، کانادا و برزیل روند احیا را در پیش گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر