28 مرداد 1399 - 08:22

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع نوسانات اخیر بورس

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم از احتمال ورود کمیسیون مطبوعش به موضوع نوسانات اخیر بورس خبر داد.
کد خبر : ۱۱۷۱۸۷
حسن شجاعی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، حسن شجاعی علی آبادی درباره روند نزولی بورس در روز های اخیر گفت: در چند ماهه اخیر نگرانی های مختلفی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره بورس  وجود داشته است.


وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان اقتصادی در مجلس و دستگاه های اجرایی داشتیم نگرانی ها را بیان کردیم از جمله دو ماه قبل در دفتر وزیر اقتصاد گفتم بورس مایه نگرانی است و اگر به درستی مدیریت نشود دچار مخاطرات می شود.


هدایت نقدینگی سرگردان جامعه به تولید


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم عنوان کرد: دولت اگر به قصد جمع آوری نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و تامین سرمایه واحد های تولیدی بورس رونق دهد امر خوبی محسوب می شود چون موجب هدایت نقدینگی سرگردان جامعه به تولید می شود و بهترین ابزار جذب این نقدینگی بورس است.  


وی افزود: اگر قصد دولت به منظور جبران کسری بودجه  اقدام به رونق بازار سرمایه کند اقدام درستی نیست و قطعا دچار مشکلات و آسیب های جدی خواهیم شد.


جذب نقدینگی  توسط بورس


شجاعی علی آبادی بیان کرد: در تعاملات با دولت بر این موضوع تمرکز داریم که بورس باید در خدمت تولید قرار بگیرد و طرح های مطرح شده درباره بورس در مجلس به منظور جذب نقدینگی  توسط بورس و هدایت آن به سمت تولید است.


وی ابراز کرد: کمیسیون اصل ۹۰ درباره طرز کار قوای سه گانه حق ورود دارد و در صورت طرح شکایت اگر احساس شود طرز کار مسئولین دولتی در بورس ایراد دارد اینکمیسیون به لحاظ قانونی امکان ورود در این موضوع دا شته و در صلاحیت قرار می گیرد.


وی افزود: ورود کمیسیون  اصل ۹۰ به موضوعات مختلف منوط به شکایت از طرز کار است و  تاکنون شکایت خاصی نرسیده اما اعضای کمیسیون می توانند نسبت به دستگاه های اجرایی شکایت خود را  ارائه دهند.


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر جایی احساس کنیم بورس  دولت به خوبی مدیریت نمی کند و مشکلات بوجود بیاورد امکان شکایت برای ورود به موضوع وجود دارد.

برچسب ها: مجلس بورس نوسان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها