28 مرداد 1399 - 12:38
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

ضرب سکه فقط در اختیار بانک مرکزی/ رونق اندک بازار طلا آب شده

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ممنوعیت ضرب سکه توسط واحدی غیر از بانک مرکزی خبر داد و افزود: بازار طلا آب شده رونق اندکی نسبت به بازار مصنوعات دارد.
کد خبر : ۱۱۷۲۰۷
ابراهیم محمدولی

ابراهیم محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره ضرب سکه توسط برخی واحدهای طلافروشی توضیح داد: ضرب سکه تنها در اختیار بانک مرکزی است و اگر واحدی غیر از بانک مرکزی سکه های رایج کشور را ضرب کند، خلاف است البته برخی سکه ها با عیار ۱۸ و به شکلی غیر دایره امکان تولید وجود دارد و اصطلاحا به آن سکه گفته می شود که ایرادی ندارد.


وی در ادامه درباره اقدام برخی طلافروشان و تقاضای دریافت وجود طلا فروخته شده به صورت کارت به کارت یا نقدی، گفت: در برخی موارد به عنوان مثال برای پرداخت بدهی یا حساب با سایر واحدهای همکار ایرادی ندارد زیرا درآمد این واحد نیست اما به عنوان یک ورودی به حساب آنها منظور می شود که به مرور در قالب قوانین مربوط به مالیات اصلاح خواهد شد.


رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در ادامه درباره وضعیت بازار نیز توضیح داد: بازار مصنوعات راکد است و با توجه به نوسانات فعلی متقاضی خرید وجود ندارد و نوسانات موجب شده تا طلا آب شده و سکه بازار بهتری نسبت به مصنوعات دارد و اندک مشتری نیز در این بازار وجود دارد.

برچسب ها: سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر