29 مرداد 1399 - 08:53
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

اجرای موفق سیاست‌گذاری نوین پولی/ نظارت مناسب بر عملکرد بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن رویه شکل گرفته در بانک مرکزی در مسیر ساماندهی شبکه بانکی، گفت: خوشبختانه نظارت خوبی بر عملکرد بانک‌ها شکل گرفته که این خود ضامن تولید نیز می‌تواند باشد.
کد خبر : ۱۱۷۲۲۸
حسن پور بیگلری

شهباز حسن پوربیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی در کشور، گفت: خوشبختانه با تغییر مدیریت در بانک مرکزی اصلاحات مناسبی را شاهد بوده ایم که نمونه آن رسیدگی به وضعیت بانک های ناسالم بوده است.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییر مدیران متخلف و کاهش تسلط سهامداران بر عملکرد بانک ها از عمده اقداماتی است که در شبکه بانکی انجام شده است، افزود: تعیین تکلیف موسسات اعتباری غیر مجاز نیز از دیگر اقداماتی است که در مسیر بهبود عملکرد شبکه بانکی محقق شده است.


وی با تاکید بر اینکه از دیگر اقدامات قابل تقدیر شبکه بانکی در سال های گذشته ادغام برخی بانک ها با هدف چابک سازی هر چه بیشتر است، تصریح کرد: بانک مرکزی در دوره فعلی در مسیر تدوین و اجرای سیاست‌گذاری نوین پولی موفق بوده است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه خوشبختانه نظارت خوبی بر عملکرد بانک ها شکل گرفته است، گفت: بانک مرکزی توانسته با تدوین و ابلاغ دستورالعمل های نحوه امهال مطالبات معوق بانک ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی مسیر بانکداری اسلامی را هموارتر کند.


حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه تعامل بانک مرکزی با قوه قضاییه از دیگر مواردی است که توفیقات بسیاری به همراه داشته است، افزود: در راستای تعامل شکل گرفته در این دوره بسیاری از مطالبات کلان شبکه بانکی محقق شده که این خود بهبود عملکردها را محقق می کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاحات آغاز شده در شبکه بانکی باید تداوم داشته باشد، گفت: توقف در مسیر بهبود عملکرد شبکه بانکی در جا زدن در رسیدن به شاخص های بین المللی را در پی خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر