03 شهريور 1399 - 14:40

حمایت‌های مستمر بانک مهر ایران از تولیدکنندگان

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح‌های مختلف تسهیلاتی سعی کرده از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و از این طریق در راستای سیاست‌های کلی تعیین شده برای اقتصاد کشور گام بردارد.
کد خبر : ۱۱۷۳۸۹
بانک مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بررسی شعارهای انتخاب شده برای سال‌های دهه ۱۳۹۰ شمسی از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد در ۱۰ سال گذشته، تنها یک سال بوده که شعار آن موضوعی غیر اقتصادی بوده است. این موضوع خود گواهی بر اولویت داشتن حوزه اقتصاد در شرایط کنونی نزد عالی‌ترین مقام کشور است.


از سال ۱۳۹۶ به این سو شعارها به یک معنا مصداقی‌تر شده و عنوان‌هایی همچون تولید، اشتغال، کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید در آن‌ها به چشم می‌خورد. تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر اشتغال‌زایی و حمایت از تولید داخلی نشان می‌دهد نقطه مد نظر ایشان برای آغاز تحول در اقتصاد، این بخش است.


دولت یازدهم و دوازده نیز در راستای خط‌مشی یاد شده حرکت کرده و در این حوزه توفیقات و دستاوردهایی داشته است. برای نمونه می‌توان اشاره کرد، رتبه کشورمان در شاخص آزادی اقتصادی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی ۹ پله و در شاخص سهولت کسب‌وکار نیز در فاصله سال‌های یاد شده ۲۵ پله بهبود پیدا کرده است.


اقدامات بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور


بانک مهر ایران نیز به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در راستای سیاست‌های کلی تعیین شده برای اقتصاد کشور، سعی کرده از تولیدکنندگان داخلی حمایت و تسهیلات پرداختی خود را در این راستا جهت‌دهی کند. گفتنی است تمام تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران قرض‌الحسنه و بدون دریافت سود است و حداکثر نرخ کارمزدی آن ۴ درصد است. در این راستا می‌توان به تسهیلاتی اشاره کرد که این بانک به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌کند. رویکرد این تسهیلات در سال‌های اخیر از معیشتی به خوداشتغالی تغییر کرده است. بر این اساس به جای یک بار رفع نیاز ضروری فرد وام‌گیرنده، وی با ایجاد اشتغال برای خود به درآمد پایدار رسیده و توانمندسازی مددجویان از این طریق قابل تحقق است. بانک مهر ایران تا کنون بیش از ۳۰۶هزار  فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲۱هزار میلیارد ریال در این رابطه پرداخت کرده است. مورد دیگر پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط بوده است. کارکنان این دسته از صنایع نیز در سال‌های اخیر از تسهیلات بانک مهر ایران بهره‌مند شده‌اند.


دانش‌بنیان‌ها زیر چتر حمایت بانک مهر ایران


حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار بانک مهر ایران قرار داشته و این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی به کارکنان این دسته از شرکت‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند. این تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود. تا کنون ۱۴۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ شرکت از تسهیلات بانک مهر ایران بهره‌مند شده‌اند و مجموع تسهیلات پرداختی در این چارچوب به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.


حمایت از تولید داخلی با طرح کالاکارت


بانک مهر ایران برای حمایت از تولید داخلی، در چارچوب طرح کالاکارت به خریداران تولیدات داخلی تسهیلات پرداخت می‌کند. این طرح ضمن افزایش قدرت خرید مشتریان باعث سوق دادن جامعه به سمت خرید کالای ایرانی می‌شود. کالاکارت در حقیقت کارت اعتباری خرید کالا با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال است.


مدت بازپرداخت اقساط این طرح بین ۶ تا ۱۲ ماه است. تا کنون فروشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور به جمع پذیرندگان کالاکارت بانک مهر ایران پیوسته‌اند و تعدادشان در حال گسترش است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر