09 شهريور 1399 - 09:58
ایبِنا بررسی کرد؛

سهم بانک‌ها از تراکنش‌های شاپرکی/ بیش‌ترین گردش مالی در بانک ملت

آمارها نشان دهنده وجود بیشترین گردش مالی تیر ۹۹ در بانک‌های ملت، ملی و صادرات بوده و بانک مشترک ایران-ونزوئلا کمترین گردش مالی شاپرکی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده‌ است.
کد خبر : ۱۱۷۴۵۳
لوگو نهایی بانک ها

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی تعداد و مبلغ تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده هر بانک که نشان‌دهنده میزان فعالیت بانک‌ها در حوزه صدور و پذیرش تراکنش‌های شاپرکی است، بیانگر آن است که در تیر ماه ۹۹ بیشترین سهم از تعداد و مبلغ تراکنش‌های صادرشده به ترتیب به بانک‌های "ملی ایران" و "ملت" و "صادرات ایران" تعلق داشته است. بالاترین سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های پذیرش شده نیز در بانک "ملت" بوده است.


همچنین بررسی تراکنش‌های صادرشده و پذیرش‌ شده بانک‌ها حاکی از آن است که سه بانک "ملت"، "قرض الحسنه رسالت" و "پارسیان" بیش‌ترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش شده را دارا بوده و بانک‌های "ملی ایران" ، "صادرات ایران" و "رفاه" بیشترین اختلاف منفی در این خصوص را دارند.


از سوی دیگر براساس آمار سه بانک "ملی ایران"، "ملت" و "صادرات ایران" همچنان بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی و سه بانک “مشترک ایران-ونزوئلا"، "توسعه صادرات ایران" و "موسسه اعتباری توسعه" کمترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی را در این ماه در اختیار داشته‌اند.


بررسی‌ها نشان دهنده وجود بیشترین گردش مالی تیر ۱۳۹۹ در بانک‌های "ملت"، "ملی ایران" و "صادرات ایران" بوده و بانک "مشترک ایران-ونزوئلا" کمترین گردش مالی شاپرکی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است. بررسی اختلاف در مبلغ تراکنش‌های صادر شده از پذیرش شده هر بانک نیز بیانگر آن است که به ترتیب بانک‌های "ملت"، "خاورمیانه"، "سامان" و "پارسیان" بیشترین اختلاف مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده را دارا بوده و بانک‌های "ملی ایران"، "صادرات ایران"، "مسکن" و "انصار" بیشترین اختلاف منفی در این خصوص را دارند. این بدان معناست که وجوهات ذخیره شده در حساب‌های دارندگان کارت عمدتا از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی از بانک‌های "ملی ایران"، "صادرات ایران"، " مسکن" و "انصار" به سمت بانک‌های "ملت"، "خاورمیانه"، "سامان" و "پارسیان" در حال انتقال است.


برچسب ها: بانک ها شاپرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر