06 شهريور 1399 - 09:08

ثبت بیشترین افت تولید ناخالص داخلی مکزیک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

تولید ناخالص داخلی مکزیک، در ادامه ضربه شدید ناشی از پاندمی ویروس کرونا به دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین، در سه ماهه دوم سال شدیدترین افت خود را به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۱۷۴۶۹
مکزیک

به گزارش ایبِنا از رویترز، آژانس ملی آمار مکزیک امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه منتهی به ژوئن نسبت به سه ماهه قبل از آن، ۱۷.۱ درصد کاهش یافته است. برمبنای سالانه، اقتصاد مکزیک در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته ۱۸.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.


اقدامات انجام شده در راستای تهدید شیوع کرونا که تاکنون ۵۶۸ هزار و ۶۲۱ نفر را در مکزیک مبتلا کرده و ۶۱ هزار و ۴۵۰ تن را به کام مرگ کشانده، موجب تعطیلی کارخانه‌ها، خانه‌نشینی فروشندگان و گردشگران و همچنین تجارت را وارونه کرده است.


تفکیک داده‌های سه ماهانه حاکی از آن است که فعالیت‌های اولیه (اساسی) اقتصادی دو درصد کاهش یافته و فعالیت اقتصادی ثانویه ۲۳.۴ درصد افت کرده و فعالیت‌های اقتصادی درجه سوم نیز با رکود ۱۵.۱ درصدی مواجه شده است.


فعالیت‌های اولیه کشاورزی و ماهیگیری را شامل می‌شود؛ فعالیت‌های ثانویه تولیدات کارخانه‌ای، معدن کاری و ساخت و ساز و همچنین فعالیت درجه سوم نیز خرده فروشی و بخش خدمات را پوشش می‌دهد.


براساس پیش بینی‌ها اقتصاد مکزیک در سال جاری به اندازه ۱۰.۵ درصد کوچک خواهد شد؛ رقمی که به گفته وزارت دارایی و بانک مرکزی این کشور شدیدترین رکود این کشور از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ محسوب می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر