08 شهريور 1399 - 09:22
در بحبوحه پاندمی و قرنطینه سراسری؛

ثبت بالاترین افت تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم

بازنگری شرایط اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال حاکی از بیشترین افت فعالیت اقتصادی در تاریخ ثبت شده این کشور بوده و این در حالی است که ضربه ناشی از کووید-۱۹ در این بازنگری به شدت برآورد اولیه نیست.
کد خبر : ۱۱۷۴۹۷
آمریکا

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، براساس بازنگری دوم وزارت بازرگانی آمریکا، تولید ناخالص داخلی این کشور از آوریل تا ژوئن برمبنای سالانه ۳۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. این بازبینی با برآورد اولیه افت رشد اقتصادی که ۳۲.۹ درصد برآورد شده بود، اندکی بهبود یافته است.


اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی موسسه ریفینیتیو رکود ۳۲.۵ درصدی را پیش بینی کرده بودند. حتی با وجود اصلاح بازبینی، این افت تولید ناخالص داخلی همچنان بیشترین افت ثبت شده در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. این رقم تقریبا بیش از سه برابر بالاترین افت ثبت شده در تاریخ این کشور به شمار می‌رود؛ اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال با سرعت ۵درصد کوچک شده بود. اقتصاد آمریکا در ماه فوریه وارد رکود شد.


عواید این کشور پس از کسر مالیات بدون احتساب ارزش موجودی و مصرف سرمایه که با عواید شاخص S&P همخوانی دارد، با نرخ ۱۱.۷ درصد کاهش یافته است؛ عواید این کشور در سه ماهه نخست سال با نرخ ۱۳.۱ درصد کاهش پیدا کرده بود.


محاسبه رشد اقتصادی با درنظر گرفتن درآمد حاکی از این است که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم با نرخ ۳۳.۱ درصد کوچک شده است. درآمد ناخالص داخلی  در سه ماهه منتهی به مارس با نرخ ۲.۵ درصد افت پیدا کرده بود. میانگین تولید ناخالص داخلی و درآمد ناخالص داخلی در سه ماهه نخست با نرخ ۳۲.۴ درصد کاهش پیدا کرده بود؛ نرخ سرعت این رکود در این سه ماهه ۳.۷ درصد بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر