09 شهريور 1399 - 18:41
برای نخستین بار در تاریخ؛

چشم‌اندار اقتصادی چین مثبت‌تر از آمریکا برآورد شد

براساس گزارش شورای تحقیقاتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی، مدیران ارشد مالی جهان حالا برای چین در مقایسه با آمریکا، چشم‌انداز اقتصادی به مراتب مثبت‌تری قائل هستند.
کد خبر : ۱۱۷۵۰۹
چین

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، براساس یافته‌های این شورا از سه ماهه سوم سال، این نخستین بار در تاریخ است که مدیران ارشد و نخبه مالی شرکت‌ها روی چین نظر خوش بینانه‌تری دارند.


در تازه‌ترین مطالعات، مدیران مالی ارشد جهان موسوم به CFO به طور متوسط دورنمای «باثبات» را برای تولید ناخالص داخلی چین اختصاص دادند و این در حالی است که اقتصاد آمریکا را با تعبیر «اندکی نزولی» توصیف کردند.


تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان در مقایسه با تحقیقات سه ماهه دوم سال بهبود یافته است؛ در آن برهه هیچ منطقه ای برچسب «باثبات» دریافت نکرده بود.


این شورا در این سه ماهه به همراه چین، شرایط اقتصادی باقی کشورهای آسیایی و منطقه یورو را از «اندکی نزولی» به «باثبات» اصلاح کرده است.


آمریکای لاتین از «به شدت نزولی» به «اندکی نزولی» بهبود پیدا کرده اما اقتصاد آمریکا برای دومین سه ماهه متوالی «اندکی نزولی» پیش‌بینی شده است.


این چشم انداز انعکاس گزارش هایی است که در آن اقتصاد چین را در حال احیا و بازگشت به روزهای پیش از پاندمی کرونا توصیف کرده‌اند. چین در ماه جولای اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم ۳.۲ درصد رشد داشته است؛ در همان برهه، اقتصاد آمریکا با نرخ ۳۲.۹ درصد برمبنای سالانه کوچک شد که شدیدترین رکود سه ماهه تاریخ این کشور محسوب می‌شود.


احیای چین در حالی رخ داده است که این کشور با ضربه دوگانه ناشی از پاندمی و تشدید تنش های تجاری، فناوی و ژئوپولتیکی با آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. پکن با محرک های اقتصادی دولت که به منظور مقابله با رکود ناشی از پاندمی کرونا ارائه شد، جان گرفت.


صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی واقعی چین در پایان سال جاری یک درصد افزایش یابد؛ در این صورت چین تنها اقصتاد بزرگ جهان خواهد بود که سال ۲۰۲۰ را با رشد اقتصادی به اتمام می‌رساند. در سوی مقابل، این نهاد بین المللی انتظار دارد تا تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در برهه ای مشابه منفی ۸ درصد ثبت شود.


شورای مدیران ارشد مالی جهانی شبکه سی‌ان‌بی‌سی فهرست تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی و خصوصی جهان را که درمجموع موفق شده اند بیش از ۵ تریلیون دلار به ارزش خود در بازار بیافزایند، ارائه کرده است.


این شورا همچنین در خصوص بازار بورس با لحن محتاطانه ای سخن گفته است؛ با وجود احیای سریع بورس جهان از اعماق خود در آوریل، این شورا در خصوص مقصد بعدی بازار اختلاف نظر دارد. آمار داستان را تشریح می‌کند؛ براساس مطالعات، ۴۲.۵ درصد معتقدند که داو جونز به ۲۵ هزار واحد برمی‌گردد و سپس برای نخستین بار به ۳۰ هزار واحد خواهد رسید. حدود یک سوم مدیران ارشد مالی (۲۷.۵درصد) فکر می کنند که این ارتفاع جدید پیش از سقوط داو جونز رخ خواهد داد.


۲۵ نفر از ۴۰ مدیر ارشد مالی شرکت کننده در نظرسنجی مطالعات مربوط به این سه ماهه پاندمی را بزرگ‌ترین تهدید خارجی شرکت‌ها خوانده و این در حالی است که ۸۰درصد آنان می‌گویند که پاندمی تاثیر منفی یا بسیار منفی بر شرکت‌هایشان خواهد گذاشت. تنها یک مدیر ارشد مالی معتقد است که تاثیر پاندمی بر شرکت وی مثبت خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها