10 شهريور 1399 - 14:09

افزایش ۷۸۱ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق‌ آزاد در دولت تدبیر و امید نسبت به زمان آغاز کار دولت ۷.۸۱ برابر (۷۸۱ درصد) افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۱۷۵۳۰
مرتضی بانک

به گزارش ایبِنا، مرتضی بانک همزمان بیان داشت: ارزش سرمایه گذاری خارجی محقق شده در مناطق آزاد در سال گذشته به ۲۱۱ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ که ۲۷ میلیون دلار بوده،   ۷.۸۱ برابر افزایش دارد.  


وی افزود: این سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۳ (۱۱۳ میلیون دلار)، در سال ۱۳۹۴ (۲۴۹ میلیون دلار) سال ۱۳۹۵( ۳۴۹میلیون دلار)،   سال ۱۳۹۶(۴۴۸ میلیون دلار) ۱۳۹۷(۳۰۷ میلیون دلار) در سال ۱۳۹۸ به (۲۱۱ میلیون دلار) رسید و در پنج ماهه ۱۳۹۹ نیز با روند خوبی سپری می شود.   


مشاور رییس جمهور با اشاره به جذب سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد کشور اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری داخلی نیز با افزایش ۳.۹۷ برابری(۳۹۷درصد) روبرو شده و در سال گذشته به ۱۰۷میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال رسید که در مقایسه با ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مقدار یاد شده افزایش داشته است.  


مرتضی بانک ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری داخلی در سال ۱۳۹۲ آغاز دولت تدبیر و امید ۲۷ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال، ۱۳۹۳، ۵۸میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال سال ۱۳۹۴ برابر ۴۰ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال، سال ۱۳۹۵ مقدار ۵۸ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال، سال ۱۳۹۶ مقدار ۵۰ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال، سال ۱۳۹۷ برابر ۶۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال و در سال ۱۳۹۸ به ۱۰۷ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال رسیده است که امسال نیز با وجود کرونا شرایط خوبی در پنج ماهه ۱۳۹۹ داریم.  


وی با اشاره به اینکه نقش مناطق آزاد در پیشگیری و مبارزه با کرونا بسیار موثر بوده است، گفت: ۶میلیون و ۸۱۱هزار و ۳۶۷ تن الکل، ژل، وایتکس و آب ژاول از از اول اسفند سال گذشته تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ در مناطق آزاد تولید شده و ۲ میلیون و ۴۱۸هزار و ۷۷۹ تن نیز از همین مواد از طریق مناطق آزاد وارد کشور شده است.  


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد در این زمان ۱۰میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش، لباس بیمارستانی و ماسک تولید کرده و ۳۲ میلیون ۶۰۳هزار و ۸۰۰ عدد از همین نوع محصولات وارد کشور کرده که در سلامت مردم کشور بسیار مفید بوده است.  


مرتضی بانک گفت: مناطق آزاد ارس، کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی و ماکو در تولید، صادرات و واردات کالاهای کرونایی به ایران نقش ایفا کردند. همزمان با هفته دولت، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر یک روزه به منطقه آزاد ارس، ۶ واحد نفتی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۲۲۰ نفر افتتاح شد.


مرتضی بانک در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس همچنین از تعدادی از واحدهای فعال از جمله واحد تولید منسوجات بی بافت و کشتارگاه صنعتی این منطقه نیز دیدن کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر