12 شهريور 1399 - 09:16

بررسی "طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال" در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی "طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال" توسط کمیسیون متبوعش در هفته آتی خبر داد.
کد خبر : ۱۱۷۵۸۵
مهدی طغیانی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی به اولویت‌های کاری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ۴ هفته کاری پیش‌رو اشاره کرد و گفت: از آنجا که ابهامات "طرح مالیات بر خانه‌های خالی" در شورای نگهبان رفع شده، هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین تکلیف و تصویب خواهد شد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هفته آتی کمیسیون اقتصادی "طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال" را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد، توضیح داد: این طرح که مکمل "قانون مبارزه با پولشویی" است تیرماه سال جاری در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و در صورت تصویب به عنوان زیرساخت طرح‌های مالیاتی در کشور به شمار خواهد رفت.


به گفته وی، "حکمرانی ریال" به معنای کنترل بیشتر بانک مرکزی بر گردش ریال در کشور و به نوعی مکمل قانون مبارزه با پول‌شویی است.


طغیانی با بیان اینکه در این طرح تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری مطرح شده است، افزود: بر این اساس دو حساب فوق باید از یکدیگر جدا شده و با گذاشن سقف برای حساب‌های شخصی، حساب‌های تجاری به سازمان امور مالیاتی متصل شوند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کلیات "طرح مالیات بر عایدی سرمایه" نیز در کمیسیون متبوعش تصویب شده است، از بررسی جزییات آن طی هفته‌های پیش‌رو خبر داد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر