15 شهريور 1399 - 12:49
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

نوسان بورس با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگرچه نوسان در بازار بورس به طور کلی طبیعی است اما نوسان این بازار در روزهای اخیر با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوانی ندارد.
کد خبر : ۱۱۷۶۳۳
مهدی طغیانی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در تحلیل نوسانات بازار بورس طی روزهای اخیر گفت: اگرچه نوسان در بازار بورس به طور کلی طبیعی است اما نوسان این بازار در روزهای اخیر با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوانی ندارد، به همین دلیل بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در تلاشند آرامش را به بازار بازگردانده تا سرمایه‌گذاران با خاطره آسوده سرمایه خود را در بازار نگه دارند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس دائما با مسئولان بانک مرکزی و سازمان بورس جلسه برگزار می‌کنند، افزود: امید است با پیگیری جدی و نظارت دقیق، بازار ارز و بورس به ثبات برسد البته در این راستا طرح‌هایی را با هدف کنترل سوداگری در بازار همچون "طرح مالیات بر عایدی سرمایه" دنبال می‌کنیم.


به اعتقاد وی تصویب "طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال" -که در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد- با هدف کنترل هیجان‌های انتقال مبالغ انبوهی از یک بازار به بازار دیگر، می‌تواند بازارهای مختلف را در آینده نزدیک به ثبات پایدار برساند.


طغیانی توضیح داد: اگرچه مجالس وظیفه نظارتی و حل مشکلات زیرساختی را با هدف ایجاد ثبات در بازار و کاهش تورم دارند اما اجرا و ممانعت از بر هم ریختگی بازار بر عهده دولت و دستگاه‌های اجرایی است به همین دلیل اقدامات و فعالیت‌های آن‌ها در کنار هم خروجی مناسبی خواهد داشت.


به گفته این نماینده مجلس حمایت دولت از این بازار و هر بازار دیگری باید به شکل عملی و در قالب فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه باشد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است عدم حمایت صریح از بازار توسط مسئولان اقتصادی، ممنوع بودن فروش حقوقی‌های فعال در بازار -که تعهدات پرداخت به ذی‌نفعان خود را ندارند- و عدم شناور کردن مابقی سهام عدالت، ازجمله تدابیری است که باید در بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر