21 شهريور 1399 - 09:46

چابک‌سازی شبکه بانکی با فروش اموال مازاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت فروش اموال مازاد بانک‌ها با هدف چابک‌سازی شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی فروش اموال مازاد بانک‌ها را با جدیت پیگیری کند.
کد خبر : ۱۱۷۷۲۵
لوگو نهایی بانک ها

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت چابکسازی شبکه بانکی در کشور، گفت: متاسفانه بانک‌ها در سال‌های اخیر عطش زیادی برای خرید املاک داشته‌اند که آن‌ها را از رسالت اصلی خود دور کرده است.


نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فروش اموال مازاد بانک‌ها باید طبق قانون انجام شود، افزود: مسیر تحقق بانکداری و دوری از بنگاه‌داری، فروش این نوع اموال است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با فراگیر شدن خدمات الکترونیک می‌توان حتی روی کاهش شعب بانک‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته تعداد بانک‌ها به اندازه ایران نیست از این رو لازم است با الگوگیری از سایر کشورها مسیر دیگری را طی کنیم.


وی با تاکید بر اینکه املاک مازاد دست و پای بانک‌ها برای تحرک اقتصادی به نفع مردم را بسته است، گفت: نباید اجازه عقب گرد به فعالیت‌های مثبت شبکه بانکی داده شود از این رو باید بانک مرکزی طی دستورالعملی فوری و در بازه زمانی میان مدت بانک‌ها را به فروش اموال مازاد تشویق کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کاهش اموال مازاد بانکی می‌تواند محرک خوبی برای انجام بانکداری صحیح باشد، افزود: با این اقدام بانک‌ها به رسالت اصلی خود یعنی خدمات دهی به مردم و ارایه تسهیلات اقبال بیشتری نشان خواهند داد.


وی با اشاره به تصمیم مجلس در راستای اصلاح ساختار بودجه با هدف فروش اموال مازاد دولت، گفت: مشابه چنین اقدامی باید از سوی بانک مرکزی در مورد شبکه بانکی پیگیری شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر