23 شهريور 1399 - 14:01

ساز و کار پرداخت مشوق‌های صادراتی بر اساس بازگشت ارز

یک مسئول سازمان توسعه تجارت گفت: مشوق‌های صادراتی در دو بخش منابع صندوق توسعه ملی در کنار منابع بانکی و براساس سرمایه در گردش صادراتی با بازپرداخت دو ساله در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۱۷۸۶۷
گمرک

به گزارش ایبِنا، احسان قمری مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، درباره روند پرداخت مشوق های صادراتی گفت: براساس بند ۱۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت هدفمند و همه جانبه از صادارت کالا و خدمات در راستای افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا و حمایت از زیرساخت های صادراتی از اصول کلی در اقتصاد مقاومتی است که بر این اساس بسته حمایتی صادرات غیرنفتی در سال گذشته تهیه شد.


وی افزود: امسال نیز این بسته با حمایت بخش خصوصی و دولت تدوین و از اول تیرماه ابلاغ شد که مشوق های صادراتی در آن در دو بخش ابلاغ شده است. در مرحله اول؛ دو هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی درکنار منابع بانکی با بازپرداخت دو ساله در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد که همه تسهیلات ریالی و ارزی را شامل می شود.


مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود: مشوق ها و خدمات باید براساس بازگشت ارز حاصل از صادرات باشد همچنان که اولویت ما نیز بازگشت ارز است. قمری گفت: براساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی؛ مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان سال ۹۷ هم که تا ۳۰ دی ماه سال ۹۸ ایفای تعهد کرده‌اند، مسترد خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر