24 شهريور 1399 - 16:26

امکان محرومیت زدایی با تسهیلات اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون

معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون را در رفع محرومیت از مناطق روستایی تأثیرگذار دانست.
کد خبر : ۱۱۷۸۹۲
تسهیلات اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون امکان محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی را فراهم آورده است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعلون، سعید معادی معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی عملکرد برخی استان‌ها در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اظهار داشت: این طرح در راستای مهم‌ترین راهبردهای اقتصادی و اجتماعی دولت طی سه سال اخیر به مرحله اجرا درآمده و منابع صندوق توسعه ملی از طریق چهار بانک و موسسه مالی عامل جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید در سراسر کشور به کارآفرینان و تعاونگران تخصیص‌یافته است.


معادی افزود: بانک توسعه تعاون از امکان اجرای طرح اشتغال روستایی برای خدمت‌گزاری به ساکنین مناطق مختلف استفاده نموده است و طرح‌های اقتصادی موردحمایت بانک با رویکرد کارآفرینی اجتماعی، موجبات کاهش محرومیت‌ها و افزایش امکانات رفاهی را فراهم آورده است.


وی با اشاره به اینکه ساماندهی این طرح، نیازمند ابلاغ آیین‌نامه‌های متعدد، بروزرسانی اطلاعات همکاران، تطبیق سامانه‌های الکترونیک بانک با شرایط پرداخت تسهیلات، حجم بالای بررسی پرونده‌ها، راهنمایی مشتریان، هماهنگی با دستگاه‌های بالادستی و موازی و بسیاری دیگر از هماهنگی‌های اجرایی بوده است در ادامه افزود: بانک توسعه تعاون اهمیت ویژه‌ای برای اجرای صحیح و هدفمند این طرح قائل بوده است و کارکنان بانک در صف و ستاد، با باور به آثار مثبت اجتماعی این طرح، فراتر از محاسبات مالی متعارف، از امکان عاملیت بانک برای خدمت‌رسانی به عموم مردم در مناطق روستایی و سراسر کشور بهره‌جویی نموده است.


معادی افزود: بانک توسعه تعاون با حضور در کارگروه‌های ملی و استانی در پی این بوده است تا با اتکا به دانش مالی و اقتصادی و کشف مزیت‌های نسبی و استعدادهای اقتصادی مناطق، تأثیرگذاری مثبت در تخصیص بهینه منابع و اثربخشی و کارآمدی طرح داشته باشد.


معادی همچنین خاطرنشان نمود: مراحل اجرایی این طرح به‌گونه‌ای ساماندهی شده است که با رعایت شفافیت و همچنین رعایت قواعد بانکی، مالی و قانونی؛ شرایط برای پاسخگویی به موارد مطروحه احتمالی از سوی واحدهای نظارتی فراهم باشد.


همچنین محمدمهدی احمدی معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه تعاون گفت: ارکان نظارتی بانک توسعه تعاون همکاری مناسبی با دستگاه‌های نظارتی موجود در قوای سه‌گانه دارند و حداکثر مراقبت و دقت در اجرای صحیح طرح‌های ملی را مراعات نموده‌اند و همچنین تدابیری به اجرا درآمده است که همکاران بانک با اطلاع‌یابی صحیح از فرآیندها و قواعد اجرای طرح‌ها، کلیه الزامات مورد تأکید را لحاظ نموده و طرح‌های ملی با حداکثر تأثیرگذاری و اثربخشی به نتایج درخور دست پیدا نماید.


گفتنی است در این جلسه حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، احمد محمدی مدیر امور استان‌ها و شعب، یوسف احسانی رئیس اداره کل نظارت مطالب مهمی را در خصوص اجرای مرحله پنجم طرح اشتغال روستایی مطرح نمودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر