31 شهريور 1399 - 09:43
طبق اسناد مرتبط با بودجه فدرال مسکو؛

نرخ بیکاری در روسیه تا پایان سال آتی به سطوح پیش از پاندمی می‌رسد

براساس اسناد مرتبط با برنامه بودجه روسیه، بازار کار این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ احیا شده و نرخ بیکاری در مسکو به زیر پنج درصد کاهش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۱۸۰۴۵
روسیه

به گزارش ایبِنا از راشاتودی، انتظار می‌رود همزمان با احیای اقتصادی این کشور از بحران ویروس کرونا، شرایط در بازار کار روسیه بهبود پیدا کند. براساس برنامه بودجه فدرال روسیه برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ و براساس محاسبات انجام شده به روش سازمان جهانی کار، شمار افراد شاغل در این کشور احتمالا در سال آتی به حدود ۷۲ میلیون نفر خواهد رسید.


پیش بینی‌ها حاکی از آن است که نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۱ به ۵.۲ درصد خواهد رسید. با این حال، بازار کار تا پایان سال ۲۰۲۱، با کاهش به زیر ۵درصد نشانه‌هایی از بهبود را بروز خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود شمار افراد بیکار در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ همچنان روند کاهشی داشته و به ترتیب به ۴.۷ و ۴.۶ درصد رسیده و این در حالی است که بازار کار با «شرایط جدید» وفق پیدا می‌کند.


بسیاری از مناطق روسیه به منظور تحدید شیوع ویروس کرونا، مجبور به اعمال قرنطینه کامل شدند؛ موضوعی که به تعدیل گسترده نیرو به ویژه در بخش خدمات منجر شد. در حالی که بسیاری از تدابیر مرتبط با قرنطینه تسهیل شده است، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه اوایل ماه جاری تاکید کرد که نرخ بیکاری همچنان بالا است.


پوتین در جریان نشست با مقامات دولتی  گفت: حدود ۱۸ ماه پیش، نرخ بیکاری ۴.۷ درصد بود اما امروز ۶.۳ درصد است. شاید از لحاظ واحد درصدی این رقم چندان بالا به نظر نرسد، اما همچنان افزایشی چشمگیر محسوب می‌شود. همچنان باید از کسانی که هنوز شغل جدیدی پیدا نکرده‌اند، حمایت کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر